کتاب مقدمه ای کوتاه بر تئوری هنر

Art theory
کد کتاب : 100152
مترجم :
شابک : 978-9642554751
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 228
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب مقدمه ای کوتاه بر تئوری هنر اثر سینتیا فریلند

هنر چیست، به چه معناست و چرا برای هنر ارزش قائل هستیم و به‌عبارت‌دیگر می توان این کتاب را «تئوری هنر» نامید. در این کتاب، تئوری‌های هنری گوناگونی به دقت بررسی خواهند شد: تئوری آیین‌ها و سنت‌های مذهبی، تئوری فرمالیسم، تئوری تقلید، تئوری بیان هنری، تئوری شناخت، تئوری پست مدرن، اما به ترتیبی که در اینجا آمده به آنها نخواهیم پرداخت زیرا همان‌طور که برای من نویسنده ملال‌انگیز می‌شود برای شما خوانندگان کتاب نیست کسالت‌آور خواهد شد.
تئوری باید کمک کنند تا معنا و مفهوم بهتر درک شوند تا از طریق لغات سنگین و اصطلاحات مخصوص باعث ابهام نشود. تئوری‌ها نتایج کاربردی دارند، در واقع ما را در ارزش نهادن یک اثر کمک کرده به قوه درک ما آگاهی بخشیده و نسل‌های جدیدی را به میراث فرهنگی ما معرفی خواهند کرد.

کتاب مقدمه ای کوتاه بر تئوری هنر

سینتیا فریلند
سینتیا فریلند متولد 1951 ، فیلسوف هنر آمریکایی است. وی سه مونوگرافی ، بیش از دوازده مقاله و چندین کتاب منتشر کرده است. وی استاد برجسته فلسفه در دانشگاه هوستون است. وی تا سال 2017 رئیس انجمن زیبایی شناسی آمریکا بود. وی در سال 2003 برای پروژه تحقیقاتی درباره جعل ها از طرف بنیاد ملی علوم انسانی کمک هزینه تحصیلی دریافت کرده است. کتاب او "اما آیا این هنر است؟" (2001) به چهارده زبان ترجمه شده و به عنوان بخشی از مجموعه مقدمه های بسیار کوتاه آکسفورد بازنشر شده است.