کتاب جامعه تاب آور

The Resilient Society
کد کتاب : 100351
مترجم :

شابک : 978-6005347944
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 383
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب جامعه تاب آور اثر مارکوس کی برونمایر

کتاب «جامعه تاب آور» اثر مارکوس کی. برونمایر، با پرداختن به اثرات اقتصادی مالی و اجتماعی بیماری کرونا بر جوامع انسانی در کشورهای جهان،به بررسی موضوع تاب‌آوری در آنها پرداخته است. برونمایر در این کتاب، گسترش همه‌گیری ویروس کرونا در سرتاسر دنیا را تجربه‌ای گران‌بها برای ایجاد یک جامعه منعطف با توجه به تأثیر این بیماری بر همه وجوه زندگی بشر می‌داند و به دنبال پاسخ به این پرسش اساسی است که یک جامعه چگونه می‌تواند از تاب آوری کافی برخوردار باشد تا بر اثر شوک های برون زایی چون همه گیری کرونا یا بحران‌های مالی دچار فروپاشی نشود. بحران بیماری کرونا زنگ هشداری برای سیاست مداران و برنامه ریزان بود که نشان دهد کشورهایی که دارای تنوع اقتصادی در حوزه درآمدزایی هستند، در مقایسه با کشورهایی که وابسته به درآمد یک حوزه خاص هستند، ضربه های کمتری از چالش‌های اینچنینی خواهند خورد و جوامع آنها کمتر دچار آسیب می‌شوند.
این کتاب نشان می‌دهد جهان چگونه در کل می تواند تاب آوری خود را افزایش دهد. همه گیری کرونا به ما یادآوری کرد که در جامعه جهانی زندگی می‌کنیم و در نتیجه به تاب آوری جهانی نیاز داریم.

کتاب جامعه تاب آور

مارکوس کی برونمایر
مارکوس کنراد برونرمایر (متولد 22 مارس 1969) اقتصاددان و استاد اقتصاد در دانشگاه پرینستون و عضو ارشد غیرمقیم موسسه اقتصاد بین‌الملل پیترسون است. او عضو هیئت علمی دپارتمان اقتصاد پرینستون و مدیر مرکز مالی Bendheim است. تحقیقات او بر بازارهای مالی بین‌المللی و اقتصاد کلان با تأکید ویژه بر حباب‌ها، نقدینگی، بحران‌های مالی و سیاست‌های پولی متمرکز می باشد.