کتاب سورمه سرا

Soorme sara
کد کتاب : 10036
شابک : 9786009840618
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 115
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب سورمه سرا اثر رامبد خانلری

"سورمه سرا" رمانی است با فضایی متفاوت از "رامبد خانلری" که ایده ای مناسب را با نثری زیبا همراه ساخته و داستانی گیرا و خواندنی ارائه می کند. "سورمه سرا" قصه ی چندان پیچیده ای ندارد و سادگی اش، امری است که به کار داستان آمده و خواننده را ترغیب به ادامه ی خواندن می کند. ایده ی این داستان فانتزی توسط "رامبد خانلری" به گونه ای پرداخت شده که قابل پذیرش باشد و مخاطب را از خواندن دلسرد نکند. احساسات خام کاراکترها در کنار روایت روان، وجه دیگری است که در رمان "سورمه سرا" به چشم می خورد و فضاسازی قصه به حدی جذاب و قوی است که که کار نویسنده در شخصیت پردازی راحت تر شده است.
در "سورمه سرا" با داستان مردی مواجه هستیم که همسر خود را از دست داده است و اکنون رهسپار مکانی نامعلوم به اسم "سورمه سرا" شده که شبیه به جهانی پس از مرگ است. این وجه، مهم ترین جنبه ای است که در شخصیت نخست رمان به چشم می خورد؛ او به دنبال همسرش می گردد و "رامبد خانلری" در مسیر معرفی او و همسرش، ماجراهایی از زندگی آن ها تعریف می کند که خواننده را با دنیای آن ها آشنا کند. اکثر ماجراهای قصه در فضای گورستان رخ می دهند و با توجه به این که داستان یک اثر فانتزی است، باید انتظار هر چیزی را در این فضا داشته باشیم! پس اگر از خواندن یک داستان با المان های فانتزی و فضای مالیخولیایی لذت می برید، به هیچ عنوان رمان "سورمه سرا" و داستان به ظاهر ساده و در باطن دلهره آورش را از دست ندهید.

کتاب سورمه سرا

رامبد خانلری
رامبد خانلری (١٣۶٢، تهران)فارغ‌التحصیل مهندسی شیمی صنایع پتروشیمی است. او داستان نویسی را از سال ۱۳۸۶ آغاز کرد و اولین مجموعه داستانش به نام سرطان جن را نشر آگه در سال ۱۳۹۲ منتشر کرد. این مجموعه نامزد نهایی دریافت جایزه جلال شد و جایزه مهرگان بهترین مجموعه داستان دو سالانه ۹۲-۹۳ را از آن خود کرد. دومین مجموعه داستان او با نام آقای هاویشام در سال ۱۳۹۵ توسط نشر آگه منتشر شد. او دبیر داستان ایرانی هفته نامه کرگدن و مجموعه ی ســمــر است. داستان بلند سورمه سرا از مجموعه ی ســمــر توسط نشر آگه...
قسمت هایی از کتاب سورمه سرا (لذت متن)
من، شما و تمام آدم هایی که می شناسیم در زندگی چیزهای با ارزشی را از دست داده ایم، گاهی با ارزش ترین چیزمان را. این چیزهای با ارزش بعد از دست رفتن به کجا می روند؟ به جایی به نام سورمه سرا. سه سال پیش همسرم را از دست دادم یعنی سه سال پیش همسرم خود را کشت. حالا بعد از سه سال نامه ای از او به دستم رسیده است. خط و ربط خودش است و نامه را همین دیشب یا پریشب نوشته است. روی پاکت نامه مهر اداره ی پست سورمه سرا است. می خواهم تا سورمه سرا بروم و ببینم که چطور جایی است؟ اگر شما هم ارزشمندترین چیز زندگیتان را از دست داده اید، شال و کلاه کنید با هم برویم.