کتاب به خاطره اعتمادی نیست

The Unreality of Memory
راهنمای ادبی برای زندگی پیشاآخرالزمانی
کد کتاب : 100608
مترجم :
شابک : 978-6226194624
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب به خاطره اعتمادی نیست اثر الیزا گبرت

به گوشی هایمان خیره می شویم. ما چندین برگه را باز نگه می داریم. چت ها و گفتگوهای ما مملو از عبارت "دیدی؟" به نظر می‌رسد این احساس که در بدترین زمان‌ها زندگی می‌کنیم در حال تشدید شدن است، در کنار میل به دانستن دقیق وضعیت بد - و هر فاجعه جدید ما را از آخرین فاجعه منحرف می‌کند.
این کتاب مقاله‌های تحریک‌آمیز و جستجوگر درباره فرهنگ بلایای طبیعی، اضطراب آب و هوا، و احساس جمعی فزاینده ما از عذاب را جمع‌آوری می‌کند. در این مجموعه جدید، الیزا گابرت، شاعر و مقاله‌نویس تحسین‌شده، وسواس‌های ما در مورد بلایای گذشته و آینده، از غرق شدن کشتی تایتانیک تا چرنوبیل، از شکار جادوگران تا طاعون را بررسی می‌کند. این مراقبه‌های نبوی که عمیقا تحقیق شده‌اند این سوال را مطرح می‌کنند که چگونه جهان پایان خواهد یافت - اگر واقعا چنین شود - و چرا ما نمی‌توانیم از خیال‌پردازی درباره آن دست برداریم.
آیا می توانیم از تکرار تاریخ جلوگیری کنیم؟ آیا می توانیم لحظه خود را از درون لحظه درک کنیم؟ گابرت با کتاب «به خاطره اعتمادی نیست»، تحلیلی ادراکی ترسناک از شیوه‌های جدید بودن ما و ابزاری برای آشتی دادن خود با این دنیای جدید غیرواقعی ارائه می‌کند.

کتاب به خاطره اعتمادی نیست

الیزا گبرت
الیزا گابرت (زادهٔ ۱۹۷۹) نویسنده، شاعر و مقاله‌نویس آمریکایی است. او نویسنده کتاب های متعددی است و در حال حاضر ستون نویس شعر نیویورک تایمز است.
نکوداشت های کتاب به خاطره اعتمادی نیست
Gabbert draws masterly portraits of the precise, uncanny affects that govern our psychological relationship to calamity . . . Even more impressive is her skill at bending crisp, clear language into shapes that illustrate the shifting logic of the disastrous, keeping the reader oriented amid continual upheaval
گابرت پرتره هایی استادانه از تأثیرات دقیق و عجیبی که بر رابطه روانشناختی ما با فاجعه حاکم است ترسیم می کند. . . مهارت او در خم کردن زبان و واضح کردن آن به به شکل هایی است که منطق در حال تغییر فاجعه را نشان می دهد و خواننده را در میان تحولات مداوم معطوف نگه می دارد.
Alexandra Kleeman

Absolutely stunning . . . [Gabbert] peers behind the curtains of mortality and time to explore the ways that memory and story either lull us into complacency about moral evil or allow us to embrace impending death
کاملا خیره کننده، کاملا محسور کننده . . . [گابرت] در پشت پرده های مرگ و میر و زمان به بررسی راه هایی می پردازد که خاطره و داستان یا ما را در مورد شر اخلاقی از خود راضی می کند یا به ما اجازه می دهد که مرگ قریب الوقوع را در آغوش بگیریم.
Henry L. Carrigan Jr

قسمت هایی از کتاب به خاطره اعتمادی نیست (لذت متن)
در یوتیوب، مستندی از شبکه ی دیسکاوری پیدا کردم با عنوان درون برجهای دوقلو روایتی دقیقه به دقیقه از رویدادهای یازده سپتامبر با ترکیبی از بازسازی های نمایشی و مصاحبه با بازماندگان حادثه مردی که چهار طبقه پایین تر از نقطه ی برخورد بوده و توانسته بود از برج شمالی فرار کند از لحظه ای میگوید که دری را باز کرده و با عمیق ترین و غلیظ ترین سیاهی عمرش روبه رو شده داخل را سیاهی صدا زده و بعد به جای اینکه مسیرش را در راهرو ادامه بدهد و ببیند کسی آنجا هست یا نه، وحشت زده به دفتر کارش برگشته.