کتاب بنیان های خرد و اقتصاد کلان

Microfoundations and Macroeconomics
(از دیدگاه مکتب اتریشی اقتصاد)
کد کتاب : 100757
مترجم :

شابک : 978-6227326376
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 614
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب بنیان های خرد و اقتصاد کلان اثر استیون هورویتز

اقتصاد اتریشی از گذشتۀ دور به عنوان مکتبی شناخته می‌شود که تمرکز آن بر اقتصاد خرد است. این مکتب بازار را یک فرآیند اکتشافی رقابتی تعریف می‌کند که در آن هماهنگی قیمت‌ها و تولید‌کنندگان بر مفاهیم اقتصاد کلان ارجحیّت دارند. اقتصاد اتریشی در سال‌های پس از احیا (بعد از 1974 میلادی) سه مسئلۀ متمایز اقتصاد کلان را دنبال کرده است: توسعۀ نظریۀ ادوار تجاری میزس‌/‌هایک ایدۀ بانکداری آزاد یا نظام پولی بازاری و آرای پولی پیشاکینزی‌ها.

استیون هورویتز این سه مقوله را برای ارائۀ نظام‌مند اقتصاد اتریشی و انعکاس تطابق ادوار تجاری سنّتی اقتصاد اتریشی با عدم‌تعادل پولی ییگری با هم ادغام کرده است. «بنیان‌های خرد اقتصاد کلان» از سه بخش تشکیل شده است:
بخش اوّل شامل توضیح دیدگاه اقتصاد اتریشی دربارۀ فرآیند بازار با تأکید زیاد بر نقش سرمایه است. این بخش نشان می‌دهد که اگر نظام اقتصاد خرد دستکاری نشود، اقتصاد کلان نقش خود را به‌درستی ایفا خواهد کرد.
بخش دوّم، فرآیند بازاری اقتصاد کلان را شرح داده است. تعادل پولی که شباهت زیادی به دیدگاه سلگین[3]دارد معرّفی شده است و سه بحث در عدم‌تعادل پولی به مقایسه گذاشته شده است.
بخش سوّم نشان می‌دهد چه‌طور دیدگاه حاضر به اقتصاد کلان می‌تواند درک ما از سیاست مالی، نظام‌های پولی، اصلاح بانکداری و انعطاف‌پذیری بازار نیروی‌کار را تحت تأثیر قرار دهد.
این اثر برجسته که از هم‌اکنون در دسترس قرار گرفته است، خواننده را با اقتصاد اتریشی آشنا می‌کند و درک نظام‌مندی از اقتصاد کلان اتریشی ارائه می‌دهد. این کتاب برای اقتصاددانان حرفه‌ای و دانشجویان اقتصاد از ارزش زیادی برخوردار خواهد بود.

کتاب بنیان های خرد و اقتصاد کلان

استیون هورویتز
استیون هورویتز (زادهٔ ۷ فوریهٔ ۱۹۶۴ در دیترویت آمریکا در گذشته ۲۷ جون ۲۰۲۱) اقتصاددان لیبرترین آمریکایی مکتب اتریش است و آثاری همچون تکامل پولی، بانکداری آزاد و نظم اقتصادی و همچنین درباره کنش انسانی و نه طراحی انسان: لیبرالیسم در سنت روشنگری اسکاتلندی را منتشر کرده‌است. او در سال ۱۹۸۱ از دبیرستان برکلی در برکلی میشیگان فارغ‌التحصیل شد. در سال ۱۹۸۵ با نمره A.B. و ذکر تقدیر از او در رشته اقتصاد و فلسفه از دانشگاه میشیگان فارغ‌التحصیل شد. او در مدت تحصیل در این دانشگاه با گروه&zw...