کتاب سلسله مباحثی در روش شناسی و فلسفه اقتصاد

Methodology and philosophy of economics
کد کتاب : 100801
شابک : 978-6009253791
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 300
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب سلسله مباحثی در روش شناسی و فلسفه اقتصاد اثر یدالله دادگر

تحولات علم اقتصاد به ویژه در قرن ۲۱ و نقش‌آفرینی آن در عرصه‌های مختلف زندگی، زمینه مطالعات جدیدی در ابعاد گوناگون آن را فراهم آورده است. پس از درک اهمیت منافع بین‌رشته‌ای اقتصاد در دهه‌های آخر قرن ۲۰ و دهه اول قرن ۲۱، توجه چند برابری به تولید یافته‌های اقتصادی و تبیین عناصر پایه‌ای آن صورت گرفته است. بروز بحران ۲۰۱۰ – ۲۰۰۷ زمینه جدیدتری برای بررسی و یا بازنگری همه‌جانبه‌ای در ابعاد نظری و سیاستی اقتصاد را فراهم کرد.
از این رو در حال حاضر قدرت و اهمیت رشته اقتصاد از وضع سنتی آن فراتر رفته و مطالعه آن چه بسا برای صاحب‌نظران و علاقه‌مندان دیگر رشته‌ها ضرورت یافته است. در عصر جهانی شدن اقتصاد، عصر انفجار اطلاعات، عصر ارتباطات مدرن، عصر انقلاب الکترونیک، عصر تولید محورهای دانش‌بنیان و نقش عظیم و بی‌نظیر تولید دانش در بهره‌وری و عصر تحول در تحول، جایگاه اقتصاد و درک عمیق‌تر آن ضروری‌تر می‌شود. یکی از اصلی‌ترین ابعادی که می‌تواند در شناخت عمیق علم اقتصاد علاقه‌مندان مختلف را به هم پیوند دهد، مباحث فلسفی و متدولوژیک این رشته است.

کتاب سلسله مباحثی در روش شناسی و فلسفه اقتصاد

یدالله دادگر
يدالله دادگر متولد سال ۱۳۳۲ در کرمانشاه است. وی در سال ۱۳۵۷ از دانشگاه شیراز کارشناسی اقتصاد گرفت. پس از فارغ‌التحصیلی در مقطع کارشناسی‌ارشد در رشته‌ی اقتصاد، دكتری اقتصاد خود را در سال ۱۳۷۴ از دانشگاه تهران دریافت کرد. وی هم‌اکنون عضو هيئت علمی و استاد گروه حقوق اقتصادی دانشگاه شهيد بهشتی است. علاوه بر تدریس در دانشگاه‌های مختلف، از اهم سمت‌های اجرایی وی مدیریت گروه اقتصاد دانشگاه مفید، دبیری کمیته تحصیلات تکمیلی دانشگاه مفید، مدیریت گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه ت...
دسته بندی های کتاب سلسله مباحثی در روش شناسی و فلسفه اقتصاد