کتاب توهم نبوغ

You are not so smart
خطاهای شناختی رایج چگونه هوشمان را به چالش می کشند
کد کتاب : 100812
مترجم :
شابک : 978-6225914230
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 303
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب توهم نبوغ اثر دیوید مکرینی

آیا فکر می کنید باهوش هستید؟ من این سوال را در طول سال ها از صدها نفر پرسیده ام و تنها به استثنای یک استثنا همه پاسخ مثبت داده اند.
چه تصمیم بگیرید که کدام گوشی هوشمند را بخرید یا کدام سیاستمدار را باور کنید، فکر می‌کنید موجودی منطقی هستید که هر تصمیمی بر اساس منطق سرد و منفصل است. اما حقیقت این است: شما چندان باهوش نیستید. شما هم مثل بقیه ما فریب خورده‌اید، اما این اشکالی ندارد، زیرا فریب خوردن بخشی از انسان بودن است.

کتاب توهم نبوغ "خطاهای شناختی رایج چگونه هوشمان را به چالش می کشند" نشان می‌دهد که هر تصمیمی که می‌گیریم، هر فکری که به آن فکر می‌کنیم و هر احساسی که احساس می‌کنیم داستانی است که به خودمان می‌گوییم تا آنها را توضیح دهیم و اکثر اوقات ذهن ما ممکن است به شکل کودکانه ای فریب بخورد. این کتاب موضوعی چالش برانگیز را بررسی میکند که ممکن است برای بسیاری از افراد خوشایند نباشد و چه بسا آنها را شوکه کند.

کتاب توهم نبوغ

دیوید مکرینی
دیوید مک رانی روزنامه نگاری است که عاشق روانشناسی، فناوری و اینترنت است.او قبل از رفتن به کالج، میزهای انتظار، ساخت و ساز، فروش کت چرم، ساخت و نصب تابلوهای کنترل الکتریکی و داشتن فروشگاه حیوانات خانگی را امتحان کرد.