کتاب انسان زیباشناس

Conversations on art and aesthetics
گفت و گوهایی درباره ی هنر و زیباشناسی
کد کتاب : 101063
مترجم :
شابک : 978-6229847084
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 438
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب انسان زیباشناس اثر هانس مایس

هنر چیست؟ چه چیزی به عنوان یک تجربه زیبایی شناختی به حساب می آید؟ آیا هنر باید زیبا باشد؟ آیا می توان به طور منطقی در مورد سلیقه اختلاف داشت؟ چه رابطه ای بین ارزشیابی های زیبایی شناختی و اخلاقی وجود دارد؟ چگونه یک اثر هنری را تفسیر کنیم؟ آیا می توانیم از ادبیات، فیلم یا اپرا چیزی یاد بگیریم؟ احساسات چیست؟ کنایه چیست؟ چگونه در مورد معماری، رقص یا مجسمه سازی به صورت فلسفی فکر کنیم؟ چه چیزی چیزی را به یک پرتره عالی تبدیل می کند؟ آیا موسیقی بازنمایی است یا انتزاعی؟ چرا وقتی یک فیلم ترسناک را تماشا می کنیم، با وجود اینکه می دانیم تخیلی است، احساس وحشت می کنیم؟

هانس میس در گفتگوهای مربوط به هنر و زیبایی شناسی، این و سایر پرسش های کلیدی در زیبایی شناسی را با ده فیلسوف هنر برجسته جهان مطرح می کند: نوئل کارول، گرگوری کوری، آرتور دانتو، سینتیا فریلند، پل گویر، کارولین کورسمایر، جرولد لوینسون، جنفر رابینسون، راجر اسکروتون و کندال والتون.

مبادلات مستقیم، باز و دقیق است و گزارش روشنی از ایده های اصلی و رشد فکری این متفکران ارائه می دهد. آنها همچنین بینش جدیدی در مورد مسائل معاصر در فلسفه هنر ارائه می دهند و درک عمیق تری از آنها دارند.

کتاب انسان زیباشناس

هانس مایس
هانس مایس نویسنده بلژیکی است که در رشته فلسفه تحصیل کرده است.
دسته بندی های کتاب انسان زیباشناس