کتاب اندیشه تاریخی در یونان باستان

Greek historical thought, from Homer to the age of Heraclius
از هومر تا عصر هراکلیوس
کد کتاب : 101499
مترجم :
شابک : 978-6227004243
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 254
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1952
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب اندیشه تاریخی در یونان باستان اثر آرنولد جی توینبی

آرنولد توین‌بی، از پیشروترین تاریخ‌نگاران جهان، در این اثر بی‌همتا خدمت بزرگی به همۀ اندیشمندان گیتی کرده است. او انبوهی از نوشته‌های تاریخی یونانیان، از هومر تا عصر هراکلیوس، را کاویده و از میان این خیل ادبیات سحرانگیز، برخی را گزیده و به انگلیسی برگردانده است که نظریۀ او را ثابت می‌کنند: اینکه همه تمدن‌ها از مرحله‌های مشابهی می‌گذرند و ما با مطالعۀ گذشته می‌توانیم فهم بهتری از روزگار خود به‌ دست آوریم.
در این مجموعۀ گران‌سنگ، ترجمه‌های شیوایی داریم از تاریخ یونان و ایران هرودوت، جنگ تروای توسیدید، و نوشته‌های پولوبیوس دربارۀ نتایج سقوط یونان بر روم. منتخبی هم می‌بینیم از آرای باستانیان دربارۀ شیوه‌ها و کاربردهای نگارش تاریخ.
تحقیق سلیم و تحلیل داهیانۀ پروفسور توین‌بی درآمدی عالی بر تاریخ یونان برای خوانندۀ عام فراهم می‌آورد و تشویق می‌کند بیشتر در تاریخ و فلسفه و ادبیات باستان کندوکاو کند.

کتاب اندیشه تاریخی در یونان باستان

آرنولد جی توینبی
آرنولد جوزف توینبی (به انگلیسی: Arnold Joseph Toynbee) (زاده ۱۸۸۹ - درگذشته ۱۹۷۵) تاریخ‌دان انگلیسی بود.او در طول جنگ جهانی اول در قسمت سیاسی وزارت امور خارجه انگلیس مشغول به کار بود و در سال ۱۹۱۹ نیز به مناسبت مقام سیاسیش نماینده انگلیس در کنفرانس صلح پاریس بود. مدتی استاد تاریخ، ادبیات، زبان‌های امپراتوری بیزانس و یونانی جدید در دانشگاه لندن بود و از ۱۹۲۵ به بعد کرسی استادی تاریخ بین‌المللی این دانشگاه را در اختیار گرفت. کتب بسیاری در مورد تاریخ یونان و سرگذشت شمون نوشته&zwnj...
دسته بندی های کتاب اندیشه تاریخی در یونان باستان