کتاب دختری در هتل شیر طلایی

The Girl at the Lion d'Or
کد کتاب : 101500
مترجم :
شابک : 978-6001042133
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 250
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب دختری در هتل شیر طلایی اثر سباستین فوکس

ماجرای رمان دختری در هتل شیر طلایی در میانه دهه ی سی قرن بیستم در شهری کوچک در فرانسه روی می دهد نویسنده ماجرای واقعی و تراژیک پشت پرده ی رویدادی سیاسی را که در روزنامه های آن دوران بازتاب گسترده ای داشته است دست مایه قرار می دهد تا داستان عاشقانه ی دختری جوان را روایت کند و به مفاهیمی چون وجدان سرشت ،گناه یهودستیزی و سقوط اخلاقی جامعه بپردازد. در این رمان توصیفات فوکس بسیار دقیق است و زبان روایت بسیار صریح به گونه ای که به گفته ی منتقد گاردین گویی راوی دوربینی روی پایه قرار داده و صحنه ها را به تمامی و با دقت ثبت می کند. بسیاری از منتقدان شخصیت اصلی این رمان را با شخصیت آنا کارنینا در رمان تولستوی مقایسه کرده اند.

کتاب دختری در هتل شیر طلایی

سباستین فوکس
سباستین چارلز فالکز رمان‌نویس، روزنامه‌نگار بریتانیایی است. او بیشتر به خاطر رمان‌های تاریخی‌اش که در فرانسه اتفاق می‌افتد شناخته می‌شود.
قسمت هایی از کتاب دختری در هتل شیر طلایی (لذت متن)
«... مرده ها زنده می شدند و گویی فرصت دوباره یافته بود تا زندگی اش را از سر بگیرد و این بار انتخاب های متفاوتی بکند؛ اطمینان غریبی داشت و هیچ راهی برای توضیح این تناقض ها نمی یافت درد عشق و فرصت های از دست رفته چشم اندازهای متناقض و مکان هایی که به هم ربطی نداشتند...»