کتاب نرم و روان باش

Be soft and fluent
کد کتاب : 101546
شابک : 978-6220022688
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 45
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نرم و روان باش اثر محسن شعبانی

موضوع این کتاب «انعطاف‌پذیری و کار گروهی» است. انعطاف‌پذیری یک نیک‌خویی یا فضیلت است. انعطاف‌پذیری نوعی گشودگی نسبت به تغییر است. فردی که انعطاف‌پذیر است دیدگاه و احساس دیگران را در نظر می‌گیرد و صرفا بر روش خود ایستادگی نمی‌کند. انعطاف‌پذیری این امکان را به ما می‌دهد تا راه‌های تازه‌ای خلق کنیم، چیزهای تازه‌ای بیاموزیم، خودمان را با تغییرها و مشکل‌ها تطبیق دهیم و با جریان زندگی همراه شویم. درختان تنومند بسیار مقاوم‌تر از شاخه‌های نی هستند، اما بعد از طوفان سهمگین، درختان می‌شکنند و این نی‌ها هستند که دوباره راست می‌ایستند. انعطاف‌پذیری همین نرم‌بودن و شکننده‌نبودن است. انعطاف‌پذیری در تضاد با پایداری و مقاومت نیست، بلکه خود نوعی پایداری است.
کار گروهی یک مهارت است؛ مهارتی که به ما کمک می‌کند با دیگران بهتر کار کنیم تا مسئله یا مشکلی را حل کنیم یا کاری را به سرانجام برسانیم. این مهارت به ما کمک می‌کند ارتباط بهتری با دیگران داشته باشیم، تفاوت‌هایمان با دیگران را بهتر بپذیریم، نقش موثرتری در گروه ایفا کنیم و نزد دیگران قابل اعتمادتر و خویشتن‌دارتر باشیم. گاه از «کار گروهی» و «کار تیمی» به‌عنوان دو مفهوم متفاوت سخن می‌گویند، اما ما، ضمن توجه به این تفاوت، در این کتاب برای کودکان این دو را به مثابه‌ی یک مفهوم واحد به‌ کار برده‌ایم.
چنان‌که پیداست، انعطاف‌پذیری و کارگروهی با هم پیوند دارند؛ انعطاف‌پذیر‌بودن موجب می‌شود نقش موثرتری در گروه ایفا کنیم و کار گروهی باعث می‌شود انعطاف‌پذیرتر باشیم. از مهم‌ترین روش‌ها برای رشد نیک‌خویی انعطاف‌پذیری و مهارت کار گروهی، قرارگرفتن در دایره‌ی ارتباطی با دیگران است. تعامل با دیگری و انجام فعالیت‌های مشترک موجب می‌شود فهم بهتری از دیگری داشته باشیم و بیاموزیم چگونه با دیگری کار کنیم. نرم و روان باشیم نه سخت و ساکن.

کتاب نرم و روان باش