کتاب راشومون، عشق من

Rashomon
داستان،فیلمنامه،نقد
کد کتاب : 101770
مترجم :
شابک : 978-6227720624
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 149
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب راشومون، عشق من اثر آکیرا کوروساوا

کتاب « راشومون، عشق من» نوشته « آکیرا کوروساوا آکیرا کوروساوا » توسط انتشارات « نیلوفر» منتشر شده است. این کتاب داستان،فیلمنامه و نقد این فیلم شاهکار را شامل میشود.
ژاپنی‌ها به شدت منتقد فیلم‌­های ژاپنی هستند. بنابراین، خیلی عجیب نیست که یک خارجی باید مسئول ارسال فیلم من به جشنواره ونیز باشد. همین موضوع در مورد باسمۀ چوبی ژاپنی هم صادق بود: اول خارجی‌ها بودند که به این چیز­ها علاقه‌­مند شدند و قدرتش را دانستند. ما ژاپنی‌­ها خیلی کم به داشته­‌هامان فکر می­کنیم. درواقع، راشومون آنقدرها هم خوب نبود، فکر نمی­کنم. ولی خب، وقتی عده­‌ای به من گفتند که پذیرش این فیلم از شانس و اقبال من بوده است، این­طور جواب دادم که به این دلیل این حرف­ها را میزنید که فیلم به هرحال ژاپنی است و در عجبم که چرا ما این­‌قدر کم به داشته‌­هامان فکر می­کنیم؟ چرا پای فیلم‌­هامان نمی­‌ایستیم؟ از چی می­ترسیم؟

کتاب راشومون، عشق من

آکیرا کوروساوا
آکیرا کوروساوا[یادداشت 1] (به ژاپنی: 黒澤 明، هپبورن: Kurosawa Akira، 23 مارس 1910 - 6 سپتامبر 1998) فیلمساز و نقاش ژاپنی بود که سی فیلم را در حرفه ای بیش از پنج دهه کارگردانی کرد. او را یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین فیلمسازان تاریخ سینما می دانند. کوروساوا سبکی جسورانه و پویا را به نمایش گذاشت که به شدت تحت تأثیر سینمای غربی بود و در عین حال متمایز از آن بود. او با تمام جنبه های تولید فیلم درگیر بود.کوروساوا در سال 1936 پس از مدت کوتاهی به عنوان نقاش وارد صنعت سینمای ژاپن شد. او پس از سال&zwn...