کتاب الماس بودا

Buddhas diyamond
به انضمام کتاب سارق نامرئی
  • 15 % تخفیف
    215,000 | 182,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نگاه نگاه
    نویسنده: فرانکلین بلاک
کد کتاب : 102119
مترجم :
شابک : 978-6222673680
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 530
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب الماس بودا اثر فرانکلین بلاک

آشنایی « الماس بودا » "به انضمام کتاب سارق نامرئی" نوشته « فرانکلین بلاک » توسط انتشارات نگاه منتشر شده است.
این کتاب دربردارنده ی داستان حقیقی الماس بودا است که توسط یک سرهنگ انگلیسی به نام سرهنگ جان کاسل از معبد لهاسا، پایتخت تبت ربوده می شود و به انگلستان برده می شود. سرهنگ کاسل که قصد دارد این الماس زرد رنگ ششصد و نه قیراطی را به عنوان هدیه تولد به خواهرزاده اش راشل تقدیم کند، طی وصیتنامه ای، از شوهرخواهرش می خواهد که این کار را انجام دهد، او هم پسرش فرانکلین بلاک را مامور حضور در جشن تولد راشل می کند و الماس در اختیار او قرار می گیرد، اما در کمال تعجب همان شب الماس مفقود می شود.
تاریخ ثبت نشده ی تبت نشان می دهد که هر سارقی آن الماس بدیمن را بدزدد، گرفتار عاقبتی شوم می شود.داستان در چهار بخش و توسط کسانی نگارش شده است که به نحوی با سرقت و افراد مربوط به آن در ارتباط بوده اند.

کتاب الماس بودا

قسمت هایی از کتاب الماس بودا (لذت متن)
آقای کاف گفت: از ساعت اول ورود ذهن من متوجه چند امر شد که همگی منتهی به دوشیزه راشل می شود؛ و آن چیزها عبارتند از اینکه دختر شما با آقای سی گریو و همچنین من خیلی بدرفتاری کرد. دوم اینکه راشل بی جهت به آقای فرانکلین اهانت کرد و از اینکه به پلیس خبر داده بود اظهار عدم رضایت کرد. سوم اینکه نگذاشت من اتاق و اثاث او را بگردم. خانم با حالت استهزا گفت: نتیجه؟ آقای کاف گفت: نتیجه ای که از اینها می گیریم این است که دخترهای بالغ، هم سن دختر شما، همیشه قرض های بزرگی دارند که میل ندارند حتی به محرم ترین کسان خود نیز میزان آن را بگویند و همین احتیاج به پول است که آنها را وادار… خانم حرف آقای کاف را قطع کرد و جمله او را به این طریق تمام کرد: دخترم را به دزدی متهم می کند، این طور نیست؟ آقای کاف گفت: کاملا همین طور است. خانم گفت: آقای کاف، خیلی خیلی اشتباه می فرمایید که نسبت دزدی به دختر من می زنید. زیرا من دخترم را بهتر از شما می شناسم و یک دلیل قانع کننده هم برای این ادعای خود دارم و آن دلیل این است که من این دختر را از آغاز زندگی او تاکنون شخصا بزرگ کرده ام و به همه خلقیات و روحیاتش واقفم. آقای کاف گفت: من هم طی بیست سالی که به این شغل اشتغال داشته ام و به خانواده های زیادی خدمت کرده ام، تجربه های ذی قیمتی اندوخته ام و بی خود حرفی از دهان من خارج نمی شود. آقای کاف به طوری مطمئن حرف می زد که انسان را به شک می انداخت و خانم هم کمی سست شد و گفت: بسیار خب، برای این حدسیات خود لابد دلیلی هم دارید و می توانید آن را اثبات کنید. آقای کاف گفت: اثبات این امر به دو طریق امکان پذیر است؛ یکی اینکه اجازه بدهید به جای رزانا، من یک کارآگاه به اینجا بیاورم تا بتواند اعتماد راشل را جلب کند و حقایق را کشف کند، زیرا به عقیده من خود راشل نخواهد توانست الماس را بفروشد و مایل است این کار به دست شخص دیگری که از او مطمئن باشد انجام گیرد.