کتاب بچه ها! دودلینگ

Guys! Doodling
خط خطی ها،طرح ها و رنگ آمیزی های هنری
کد کتاب : 102169
شابک : 978-6007836606
قطع : رحلی
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب بچه ها! دودلینگ اثر سهند نیکنام

در کتاب پیش رو به تکنیک دودلینگ -که احتمالا هرکدام از ما در شرایط مختلف آن را انجام داده ایم اما به سرانجام نرسانده ایم- و طرح ها و نقش هایی که می توان با آن آفرید پرداخته شده است. در این شیوه فرد تلاش می کند خارج از هر چارچوب و قاعده ای، تنها برای رهایی از افکار و آرام کردن ذهن پرمشغله اش طرح هایی آزاد بر کاغذ نقش بزند و با خط خطی کردن آزادانه به تمرکز و آرامش نیز دست پیدا کند و بعد از دل این خط خطی ها طرح هایی بیرون بکشد. توجه به دودلینگ های آفریده شده می تواند رازهایی از ضمیر انسان را نیز برملا کند.
در این کتاب مانند دیگر سری کتاب های «بچه ها، دودلینگ!»، تلاش بر آشنایی با شکل های مختلف دودلینگ است. به این شکل که به تدریج می توانید از دل خط خطی هایی که در مواقع مختلف می آفرینید، ایده هایی برای آفرینش یک طرح جذاب بیابید و اشکالی آشنا و یا تخیلی ایجاد کنید. به این ترتیب علاوه بر تمرکز و آرامش که در مرحله خط خطی کردن نصیبتان می شود، خلاقیت ذهنی و دیداری نیز در مرحله دوم که همان مرحله تبدیل شدن خط خطی ها به دودلینگ و یافتن اشکال است، در شما پرورش پیدا می کند. اثر حاضر شما را به نقش زدن تصاویری ساده، بیرون کشیدن اشکال از دل خط خطی ها و رنگ آمیزی دعوت می کند.

کتاب بچه ها! دودلینگ

قسمت هایی از کتاب بچه ها! دودلینگ (لذت متن)
در نقاشی، هنرمند با یک طرح اولیه و بر اساس اصول و آموزش هایی که دیده و در قالب های از پیش تعیین شده به خلق اثر می پردازد. اما در دودلینگ هیچ چیزی از قبل تعیین نشده و طرح در لحظه شکل می گیرد. هرکس، با هر سلیقه ای و به هر شیوه ای می تواند طرحی را با اشکال مورد علاقه اش بکشد و بعد از تکمیل، رنگ آمیزی کند و سایه بزند. از آنجا که دست طراح باز و اجرای طرح کاملا خلاقانه است، لذا هریک از ما می توانیم دودلینگ های منحصر به فرد خودمان را بکشیم. به یاد داشته باشید در دودلینگ هیچ بایدی برای کشیدن یک طرح خاص وجود ندارد شما می توانید یک خانه، گل، گربه، و… به هر شکل و ترکیبی که دوست دارید بکشید و رنگ آمیزی کنید و لذت ببرید. در سری کتاب های «بچه ها، دودلینگ!» سعی بر آن است که قدم به قدم دودلینگ های مختلف را ببینید و بعد از آشنایی، آزادانه و با خیال آسوده طرح های خود را بکشید. هنگامی که خط خطی و طرح اولیه با بی خیالی به پایان رسید، برای مدتی صفحه را کنار بگذارید و بعد از آرام شدن ذهن نگاهی به آن بیندازید. کم کم ایده هایی نو به ذهن تان می رسد؛ ممکن است شکل هایی در میان کار پیدا کنید که بخواهید آن را به یک طرح آشنا و حتی تخیلی تبدیل کنید. در این مرحله، خط خطی هایتان به دودلینگ تبدیل شده و همین امر موجب پرورش خلاقیت های ذهنی و دیداری تان می شود. امروزه از دودلینگ ها، محصولات تصویری ارزشمندی خلق و از آن کسب درآمد می شود. اگر به این هنر علاقه مند شدید، می توانید روزی یک دودلر حرفه ای شوید.