کتاب اصول و مبانی ماساژ

Principles and basics of massage
کد کتاب : 102449
شابک : 978-6003556881
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 172
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب اصول و مبانی ماساژ اثر شهرام آهنجان

دراین کتاب سعی شده است اصول و مبانی ماساژ بدرستی بیان شود و همچنین، کاربرد ماساژ در ورزش و رشته های ورزشی مورد بحث قرار گیرد.
امروز در اکثر مراکز درمانی، باشگاههای ورزشی و حتی کنار تمام تیم‌های ورزشی یک یا چند ماسور متخصص درحال فعالیت است. نقش حیاتی ماسور کنار ورزشکاران حرفه ای در تحقق آرمان‌های موفقیت ورزشکار دیدنی است.به عنوان مثال، کشور روسیه در رشته دو و میدانی برای هر ماده یک ماسور اختصاصی دارد. ماساژ ورزشی دارای ابعاد گسترده‌ای می‌باشد و علوم مختلفی نظیر حرکت‌شناسی، آناتومی و فیزیولوژی، بیومکانیک، روانشناسی و غیره را شامل می‌شود. ماساژ در ورزش در تمامی مراحل یک تمرین و مسابقه کاربرد دارد، یعنی قبل، حین و بعد از تمرین و مسابقه، شما می‌توانید از فواید ماساژ ورزشی بهره ببرید. مهم‌ترین فواید ماساژ در ورزش شامل حفظ شرایط آمادگی ورزشکار، کمک به رفع گرفتگی‌های عضلانی، کمک به افزایش جریان خون، دفع اسید لاکتیک و تسریع زمان ریکاوری، افزایش انعطاف‌پذیری و رفع تنش‌ها و استرس‌های حاصل از هیجانات ورزش می‌باشند.
لازم به ذکر است که ماساژ انواع زیادی دارد و این کتاب مختص ماساژ کلاسیک روسی ( سوئدی) است و در بخش‌هایی از این کتاب انواع روغن‌های پایه و اسانسی که در ماساژ کاربرد دارند، مورد بررسی قرار گرفته‌اند.همچنین الزامات ماساژ در رشته های ورزشی و ترتیب تکنیک های ماساژ در اندام ها بیان شده است.

کتاب اصول و مبانی ماساژ