کتاب حضور ایران در جهان باستان

The presence of Iran in the ‭ancient world
کد کتاب : 102459
شابک : 978-6009650736
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 635
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب حضور ایران در جهان باستان اثر سیداصغر محمودآبادی

«حضور ایران در جهان باستان» ، به نقش تاریخ‌ساز و موثر ایرانیان در جهان باستان می‌پردازد و وقایع و تحولات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و تاریخی ایران را در جهان باستان بررسی می‌کند.این کتاب زیر نظر استاد ناصر تکمیل همایون و در طول سه سال نوشته‌شده‌است.
«شهر اکباتان در عصر شکوه مادها و به‌ویژه در دوران آخرین شاه ماد - «آستیاگ»(۵۸۵-۵۵۰ پ.م)- به اوج آراستگی و زیبایی رسید. معتبرترین سند درباره چنان تحولی، از روایت «پلیبیوس» برمی‌آید که طی آن از زیبایی‌های کاخ‌های آن شهر صحبت می‌کند: «بهترین امکاناتی که در ساختن کاخ به کار گرفته شده است نشانگر ثروت سازندگان نخستین آن است زیرا همه‌ی چوب ساخته‌های آن‌ها، سدر یا سرو بوده، تیرها و تخته‌کاری سقف‌ها، ستون‌ها، رواق‌ها و سرستون‌ها با ورقه‌های سیم و یا زر پوشش یافته و همه آجرهای سقف از نقره بوده است.»

کتاب حضور ایران در جهان باستان

سیداصغر محمودآبادی
آقای دکتر سید اصغر محمودآبادی، تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع دکتری تاریخ و فرهنگ اسلام دانشگاه تربیت مدرس تهران به اتمام رساند. عضویت در هیأت علمی گروه تاریخ دانشگاه اصفهان ازجمله فعالیت‌های وی است. او علاوه بر تدریس دروس حوزوی و دانشگاهی به راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌های دانشجویان نیز مشغول است و تاکنون چندین جلد کتاب و مقاله به رشته تحریر درآورده است. «تاریخ ایران در عهد ساسانیان»، «جلوه‌هایی از طلوع بی‌غروب»، «مکتب علمی امام صادق(ع...
دسته بندی های کتاب حضور ایران در جهان باستان