کتاب آشپزی با عشق

Cooking with love
دستور غذاهای هندی
کد کتاب : 102642
مترجم : شهره داداری
شابک : 978-9647770590
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آشپزی با عشق اثر شری ماتاجی نیرمالادوی

کتاب آشپزی با عشق مجموعه ای از دستورالعمل های اصیل هندی است و امکان تهیه انواع غذاها را متناسب با هر سلیقه و ذائقه ای فراهم می آورد. این کتاب طی 32 سال توسط افرادی که در کنار شری نیرمالا سری واستوا آشپزی کرده اند جمع آوری شده است. ایشان خود پزشک بوده با آگاهی کامل از تاثیر انواع مواد غذایی و ادویه ها بر تعادل جسمانی با ظرافت خاصی علم آیورودا را در هنر آشپزی به کار گرفته اند و دستورالعمل های ساده سالم و متعادلی را ارائه نموده است.

هم طرفداران غذاهای گوشتی و هم آنها که به غذاهای گیاهی علاقمندند در این کتاب غذاهای خوشمزه ای پیدا خواهند کرد. طرز تهیه انواع نان, شیرینی, سالاد, مربا و چاشنی ها نیز در این کتاب آموزش داده شده است. همچنین در پایان کتاب توضیحات جامع و کاملی در مورد انواع ادویه ها و صیفی جات مورد استفاده و نیز راهنمای آماده سازی برخی مواد اولیه آورده شده است.

کتاب آشپزی با عشق

شری ماتاجی نیرمالادوی
شری ماتاجی نیرمالادوی، معروف به شری ماتاجی ، در 21 مارس 1923 در چیندوارا، هند به دنیا آمد. پدر و مادر مسیحی او، پراساد و کورنلیا سالو، نام نیرملا را انتخاب کردند که به معنای «بی آلایش» است. پدرش، وکیل و محققی که به 14 زبان مسلط بود، قرآن را به هندی ترجمه کرد. مادرش اولین زنی در هند بود که مدرک ممتاز ریاضی را دریافت کرد.والدین او به طور فعال در مبارزه برای استقلال هند شرکت داشتند، و در کودکی نیرملا اغلب با مهاتما گاندی در آشرام او می ماند. به عنوان یک زن جوان، او نیز به مبارزه برای...