کتاب بلاهایی که جنگ بر سر زنان می آورد

What War Does To Women
کد کتاب : 102669
مترجم :
شابک : 978-6009987078
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 252
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب بلاهایی که جنگ بر سر زنان می آورد اثر کریستینا لم

کتاب «بلاهایی که جنگ بر سر زنان می‌آورد» در سال 2020 میلادی منتشر شده است. این کتاب نشان می‎دهد که در دوران جنگ، صرف‌نظر از منطقه جغرافیایی، نژاد، قوم، دین و …، افراد صاحب قدرت و اسلحه به بهانه‎های واهی و با استفاده از تعصبات غیرعقلانی و کورکورانه دست به جنایاتی شرم‌آور می‎زنند. جنایات وصف‌شده در این کتاب گاه ریشه دینی و مذهبی، گاه ملی، زمانی قومی و گاهی نژادی دارد و اغلب هم صرفا به دلیل برخورداری گروهی از توان مالی و نظامی صورت گرفته است. در کنار این جنایات، به خطر انداختن زندگی و پذیرفتن ریسک زیاد و فداکاری تعداد قلیلی از افراد تنها روزنه امید به زندگی این موجودی است که انسان نام دارد. شجاعت زنان قربانی نیز بسیار تحسین‎آمیز است.

با توجه به حجم زیاد متن انگلیسی و وضعیت نشر در ایران مطالب کتاب به صورت گزینشی به سه قسمت «آسیا و خاورمیانه» شامل بنگلادش و عراق، «اروپا» شامل بوسنی و هرزگوین و «آفریقا» شامل نیجریه و کنگو تقسیم شده است. تلاش بسیار شده تا هیچ آسیبی به انسجام مطالب ترجمه شده وارد نشود؛ هرچند قسمت‌های مختلف این اثر کاملا مستقل از یکدیگرند.

کتاب بلاهایی که جنگ بر سر زنان می آورد

کریستینا لم
کریستینا لم، زاده ی 15 می 1965، نویسنده و روزنامه نگار انگلیسی است. او سردبیر مکاتبات خارجی روزنامه ی ساندی تایمز است.لم دانش آموخته ی فلسفه، سیاست و اقتصاد از دانشگاه آکسفورد است. او در سال 1988 به خاطر تهیه ی گزارشی درباره ی اشغال افغانستان توسط نیروهای شوروی، برنده ی جایزه ی «روزنامه نگار جوان سال» شد و توانست نام خود را مطرح کند. لم سال هاست که از اوضاع سیاسی و اجتماعی افغانستان و پاکستان، گزارش تهیه می کند.
دسته بندی های کتاب بلاهایی که جنگ بر سر زنان می آورد