کتاب فیلسوف وطن

Homeland philosopher
حکیم ملاصدرا و استاد غلامحسین ابراهیمی دینانی
کد کتاب : 102743
شابک : 978-9640924495
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فیلسوف وطن اثر اسماعیل منصوری لاریجانی

این اثر در پنج فصل تألیف شده است؛ در فصل اول که با عنوان «فیلسوف وطن کیست؟» نگارش یافته، به پیدایش عقل و ساحت قرب الهی و همچنین معیار شناخت اشاره‌شده است.
«براهین و اشارات» عنوان دومین فصل از کتاب حاضر است که در این فصل به ۱۰ برهان پرداخته‌شده که ازجمله این براهین می‌توان به برهان شاهد (آغاز پیدایش جهان)، برهان صبغه الله، برهان محبت، برهان حقیقت ایمان، برهان عهد الست، برهان علم لدن، برهان معرفت نفس، برهان معیت، و برهان نور پرداخت.
در فصل سوم با عنوان «دین، زبان عقل و هستی»، در دو مبحث دین به‌عنوان زبان عقل و هستی معرفی‌شده و چهار داستان با عناوین دیالوگ هدهد با حضرت سلیمان، مورچه و فخر دانایی، نماز و تسبیح پرنده، و نطق اعضا و جوارح تبیین شده است.
نویسنده در چهارمین و پنجمین فصل به «حکیم ملاصدرا، فیلسوف وطن» و استاد ابراهیمی دینانی اشاره‌کرده و نظرات و آرای مطرح در آثار این دو فیلسوف تشریح شده است.

کتاب فیلسوف وطن

اسماعیل منصوری لاریجانی
اسماعیل منصوری لاریجانی محقق اسلامی و نویسنده ایرانی در زمینه عرفان اسلامی است. وی همچنین مجری کارشناس برنامه معرفت از شبکه چهار سیمای جمهوری اسلامی ایران است.منصوری لاریجانی در سال ۱۳۳۷ در روستای رینه از بخش لاریجان شهرستان آمل به دنیا آمد. دوران ابتدایی را در همان‌جا گذراند و سپس تحصیلات خود را در تهران ادامه داد. تحصیلات عالی را از سال ۱۳۶۰ در رشته علوم آزمایشگاهی پی‌گرفت و همزمان با تحصیل در مدرسه، تحصیلات حوزوی را نیز دنبال کرد. او در خرداد سال ۵۹ به عضویت بسیج و پس از آن به عض...