کتاب نقاشی دلپذیر

La bonne peinture
  • 15 % تخفیف
    80,000 | 68,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: مد مد
    نویسنده:
کد کتاب : 102789
مترجم :
شابک : 978-6229495520
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 1967
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب نقاشی دلپذیر اثر مارسل امه

کتاب « نقاشی دلپذیر» نوشته مارسل امه توسط انتشارات ماهی منتشر شده است.
لافلور یک نقاش فوق العاده با استعداد است. نه اینکه نقاشی های او کیفیت هنری خارق العاده ای داشته باشند، اما این توانایی را دارند که در عین سادگی نگاه کنندگان را کجذوب کنند. انگار تازه یک پای خوب یا یک خامه شکلاتی بلعیده باشند! چنین هدیه ای نمی تواند روزنامه نگاران و دلالان هنری را برای مدت طولانی بی تفاوت بگذارد... این اثر رمانی خارق العاده است که دنیای هنر را با طنز و کنایه توصیف می کند. آری، چنین آغاز شد این زندگی بهشت‌آسا، جهانی که اکنون در نظرمان سخت طبیعی می‌نماید، آن قدر که کم و بیش وسوسه می‌شویم روزگار تلخ گذشته را به فراموشی بسپاریم، دوران بازار سیاه و هرج و مرج و فساد و انواع و اقسام کوپن و خستگی و سرخوردگی، عصری که خوشبختانه آن را از سر گذرانده‌ایم اما هنوز چندان از ما دور نیست.
در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم وقتی اروپا هنوز گرفتار تبعات جنگ است و دولت ها به سختی از پس سیر کردن شکم اتباعشان برمی‌آیند و کوپن و سهمیه ارزاق بازار داغی دارد، یکباره در پاریس نقاشی ظهور می‌کند با استعدادی عجیب یعنی کشیدن تابلوهایی که مخاطب با دیدنشان سیر می‌شود و دیگر احساس گرسنگی نمی‌کند. این خبر مثل بمب می‌ترکد و همگان را به تکاپو می‌اندازد، خاصه فقرا و دلالان را فقرا به امید سیر کردن شکمشان و دلالان به سودای پر کردن جیب‌هایشان.

کتاب نقاشی دلپذیر

مارسل امه
مارسل امه (Marcel Aymé) نویسنده، دراماتورژ و داستان کوتاهنویس قرن بیستم میلادی اهل فرانسه است.مارسل امه در Joigny، در بخش یون Burgundy متولد شد. وی در کالج دو دول تحصیل کرد، سپس به عنوان روزنامه نگار در پاریس کار کرد. اولین رمان منتشر شده او Brûlebois (1926) بود، و در سال 1929 La La aux crevés وی برنده جایزه Renaudot شد. وی پس از موفقیت چشمگیر رمان خود با نام La Jument verte (1933) ، ترجمه به انگلیسی The Green Mare ، بیشتر در نوشتن تمرکز کرد و داستان ها ، رمان ها و مجموعه ...