کتاب کره شمالی

North Korea
نگاهی نزدیک به کشوری اسرارآمیز ( مجموعه تارخ جهان ‏‫۷۵)
  • 75,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: ققنوس ققنوس
    نویسنده: الینور بردشو
کد کتاب : 102983
مترجم :
شابک : 978-6220403203
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کره شمالی اثر الینور بردشو

کتاب « کره شمالی» "نگاهی نزدیک به کشوری اسرارآمیز ( مجموعه تارخ جهان ‫۷۵)" نوشته « الینور بردشو» توسط انتشارات ققنوس منتشر شده است.
کرۀ شمالی امروز کشوری مرموز و اسرارآمیز شناخته می‌شود. بیشتر ازآن‌جهت که هیچ اطلاعاتی از آن به بیرون درز نمی‌کند و زندگی مردم آن به‌شدت محدود است و همین موضوع کنجکاوی همگان را برای شناخت آن برانگیخته است. اما شناخت کرۀ امروز بدون آشنایی با تاریخ و گذشتۀ آن امکان‌پذیر نیست. تاریخ کره از میان افسانه‌ها سر بر می‌آورد و با گذر از دوران تاریخی پادشاهی‌ها و سلسله‌ها به دوران معاصر می‌رسد که با خاندان کیم پیوند می‌خورد: «خاندان رهبران» که با قدرت و سلطۀ تمام بیش از نیم‌قرن است که بر کرۀ شمالی فرمان می‌رانند.
شبه‌جزیرهٔ کره در طول تاریخ دورودراز خود خاستگاه طوایف، پادشاهی‌ها و خاندان‌های مختلفی بوده و در تعامل با اقوام و کشورهای هم‌جوار فرهنگ و تاریخ آن شکل گرفته است. الینور بردشو در این کتاب بعد از مرور تاریخ این کشور و سلسله‌های پادشاهی که بر آن حکومت کرده‌اند به دنیای معاصر می‌رسد. خاندان قدرتمند کیم را بررسی می‌کند و از زندگی شهروندان کره نیز اطلاعاتی به دست می‌دهد.

کتاب کره شمالی

دسته بندی های کتاب کره شمالی