کتاب گلن گری گلن راس

Glengarry Glen Ross
کد کتاب : 1031
مترجم :
شابک : 978-964-8573-44-2
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 108
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1983
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

برنده ی جایزه ی پولیتزر سال 1984

برنده ی جایزه ی لارنس الیویر سال 1983

فیلمی بر اساس این کتاب در سال 1992 ساخته شده است.

معرفی کتاب گلن گری گلن راس اثر دیوید مامت

کتاب گلن گری گلن راس، نمایشنامه ای نوشته ی دیوید مامت است که نخستین بار در سال 1983 وارد بازار نشر شد. این داستان کمدی بسیار جذاب از مامت که برنده ی جایزه ی پولیتزر سال 1984 شد، به داستان چند کارمند معاملات املاک می پردازد که در تلاش هستند تا با فروختن زمین به خریدارانی نه چندان راغب به انجام معامله، سهم خود از رویای آمریکایی را به واقعیت تبدیل کنند. مامت در این نمایشنامه، اوج توانایی های خود را نشان می دهد و با قدرت و تأثیری کم نظیر، درباره ی زندگیِ سختِ شخصیت هایی سرسخت می نویسد که فریبکاری می کنند، توطئه می چینند، با چاپلوسی و زبان بازی کار خود را پیش می برند و برای به سرانجام رساندن معامله از هیچ کاری دریغ نمی کنند. آن ها با انجام یک معامله می توانند ثروتمند شوند و با از دست دادن آن، همه چیز را از دست خواهند داد.

کتاب گلن گری گلن راس

دیوید مامت
دیوید آلن مامت، زاده ی 30 نوامبر 1947، نمایشنامه نویس، فیلمنامه نویس و کارگردان آمریکایی است.مامت در محله ی یهودی های جنوب شیکاگو، در نزدیکی دریاچه ی میشیگان، بزرگ شده است. پدرش، وکیل کارگردان و مادرش، معلم مدرسه بود. در سال 1958، پدر و مادر مامت از هم جدا شدند و پس از آن او و خواهرش، «لین»، با مادرشان و ناپدری شان زندگی کردند. دیوید تا زمان طلاق پدر و مادرش در مدارس دولتی جنوب تحصیل کرد. او خیلی زود به شیکاگو و نزد پدرش رفت. مامت در «دبیرستان فرانسیس دبلیو پارکر» شیکاگو تحصیل کرد و در دانشگا...
نکوداشت های کتاب گلن گری گلن راس
A masterpiece of American drama.
شاهکاری در نمایشنامه نویسی آمریکا.
Goodreads

Wonderfully funny.
به شکل شگفت انگیزی خنده دار.
New York Post

One of Mamet's best plays.
یکی از بهترین نمایشنامه های مامت.
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب گلن گری گلن راس (لذت متن)
همان طور که همه ی شما می دانید، جایزه ی نفر اول، یک کادیلاک الدورادو است. کسی می خواهد بداند جایزه ی نفر دوم چیست؟ جایزه ی نفر دوم، یک سرویس چاقوی استیک خوری است. جایزه ی نفر سوم، اخراج شدن است.

زندگی ما چیست؟ (مکث) زندگی ما شده به جلو یا به عقب نگاه کردن. همین است. پس لحظه ی اکنون کجاست؟

چطور می توانم احساس امنیت کنم؟ (مکث) با جمع کردن پول ورای حد تصور؟ نه. و ورای حد تصور چیست؟ یک جور مریضی است. یک جور تله است. هیچ حد تصوری وجود ندارد و فقط طمع است.