کتاب محاکمه اسپینوزا

the interrogation of Baruch de Spinoza
کد کتاب : 10313
مترجم :
شابک : 9786005742374
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 108
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب محاکمه اسپینوزا اثر دیوید آیوز

باروخ دی اسپینوزا به عنوان یک مرد جوان یهودی در آمستردام قرن هفدهم به عنوان یک دانشجوی الهیات عالی بود. اما هنگامی که در این شهر نسبتا بردبار با پروتستان‌ها، ملحدان و رادیکال‌های آزاداندیش مواجه شد، شروع به زیر سوال بردن دین خود و ماهیت خدا کرد. در نتیجه او را بدعت گذار معرفی کردند و با تکفیر مواجه شد.
شامل مصاحبه ای با استیون نادلر، استاد فلسفه در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون، و نویسنده کتابی که در جهنم جعل شده است: رساله رسوایی اسپینوزا و تولد عصر سکولار.

اسپینوزا مراسم عبادی و دینی را بی‌اهمیت و زاید خواند و بیان کرد که متن‌های کتاب مقدس را نباید کلمه به کلمه فهمید. از همین رو، او را در ۲۴ سالگی به جرم افکار انحرافی از جامعه یهودیان هلند اخراج و ورودش را به کنیسه‌ها ممنوع کردند. حتی پیش از واکنش یهودیان، کلیسای کاتولیک کتاب‌های او را در فهرست کتاب‌های ممنوعه قرار داد و پروتستانهای هلندی نیز این کتاب‌ها را به آتش کشیدند. نظریاتش دشمنان زیادی برای او تراشیده بود و پس از اینکه سوء قصد به جان او نافرجام ماند، از آمستردام گریخت و گوشه‌گیری و انزوا پیشه کرد و خود را یکسره وقف فلسفه نمود.

کتاب محاکمه اسپینوزا

دیوید آیوز
دیوید آیوز نمایش‌نامه‌نویس آمریکایی متولد سال 1950 شیکاگوست. او که فیلم ونوس در پوست خز، Sure Thing، و دو کتاب Time flies and other short plays، Monsieur Eek را در کارنامه‌اش دارد، جایزه حلقه منتقدان خارج از نیویورک را به افتخار جان گاسنر برای نمایش‌نامه‌نویسی از آن خود کرد.ویژگی نمایشنامه‌های «دیوید آیوز» الهام از موسیقی و فرم‌های آن، بیانی ظریف و طنازانه و البته دراماتیک نبودن است.