کتاب درباب خداوند و خدایان

Of God and Gods
مصر، اسرائیل و ظهور تک خدایی
کد کتاب : 103157
مترجم : محمد حبیب اللهی
شابک : 978-6227178326
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 235
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب درباب خداوند و خدایان اثر یان آسمان

کتاب « درباب خداوند و خدایان» "مصر، اسرائیل و ظهور تک خدایی" نوشته « یان آسمان» توسط انتشارات شب خیز منتشر شده است.
برای هزاران سال، جهان ما توسط توحید کتاب مقدس شکل گرفته است. اما ویژگی بارز آن - تمایز بین یک خدای واقعی و بسیاری از خدایان دروغین - زمانی یک ایده جدید و رادیکال بود. کتاب « درباب خداوند و خدایان» به بررسی جدید بودن انقلابی الهیات کتاب مقدس در زمینه شرک می پردازد که زمانی بسیار رایج بود.
یان آسمان، یکی از برجسته‌ترین دانشمندان مصر باستان که امروزه کار می‌کند، مفهوم دین واقعی را به ابتدایی‌ترین آغاز آن در مصر ردیابی می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه این ایده جدید در چارچوب دنیای شرک آلود قدیمی‌تری شکل گرفت که آن را رد می‌کرد. او درک عمیق‌تری از شرک مصری را به خوانندگان ارائه می‌کند و مفاهیم پیشنهادی خود را توضیح می‌دهد، که حقیقتی انحصاری و موکد را تصور می‌کند که دین را از باورهایی که به‌عنوان خرافات، بت‌پرستی یا بدعت دوری می‌شوند، جدا می‌کند.آسمان معتقد است بدون نظریه شرک، هرگونه درک کافی از توحید غیرممکن است.
بهترین کتاب برای مخاطبان عمومی، انتخاب شده توسط انجمن آمریکایی کتابداران مدرسه، و بهترین کتاب برای علایق ویژه، انتخاب شده توسط انجمن کتابخانه های عمومی.

کتاب درباب خداوند و خدایان

یان آسمان
یان آسمان Johann Christoph "Jan" Assmann (زاده 7 ژوئیه 1938) مصر شناس آلمانی است.آسمان مصر شناسی و باستان شناسی کلاسیک را در مونیخ، هایدلبرگ، پاریس و گوتینگن مطالعه کرد. در سال‌های 1966-1967، او عضو مؤسسه باستان‌شناسی آلمان در قاهره بود، و از سال 1967 تا 1971 به عنوان محقق مستقل در آنجا ادامه داد. پس از اتمام دوره‌های آزمایشی در سال 1971، در سال 1976 به عنوان استاد مصر شناسی در دانشگاه هایدلبرگ منصوب شد. او تا زمان بازنشستگی خود در سال 2003 در آنجا تدریس کرد. سپس به عنوان استاد...
دسته بندی های کتاب درباب خداوند و خدایان
نکوداشت های کتاب درباب خداوند و خدایان
An important contribution to the fields of Egyptology, Biblical studies, and the general study of religion.
سهم مهمی در زمینه های مصرشناسی، مطالعات کتاب مقدس، و مطالعه کلی دین.
Israel Knohl, Hebrew University, Jerusalem

A masterful achievement
دستاوردی استادانه
Michael Fishbane, Nathan Cummings Professor of Jewish Studies, The University of Chicago

قسمت هایی از کتاب درباب خداوند و خدایان (لذت متن)