کتاب یادداشت های کوچه و خیابان

Journal du dehors
کد کتاب : 103307
مترجم :
شابک : 978-6002538246
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب یادداشت های کوچه و خیابان اثر آنی ارنو

کتاب « یادداشت های کوچه و خیابان» نوشته آنی ارنو توسط نشر کتاب پارسه منتشر شده است.
در جهانی زندگی زندگی می کنیم که در آن پیوسته نادیده گرفته می شویم اگر ثروتمند نباشیم، اگر گران ترین مارک ها را نپوشیم و اگر دنبال کنندگانی در صفحات مجازی نداشته باشیم.
مجموعه (روایت هایی از زندگی) به همت پیر رزنولن استاد تاریخ و علوم سیاسی کلژ دوفرانس منتشر شده است. او در معرفی این مجموعه می نویسد: (امروز نوعی احساس رها شدگی بسیاری از مردم فرانسه را اندوهگین کرده و آن ها را به ستوه آورده است... تمام آن صداهای آهسته، تمام آن زندگی های عادی که کسی به آن ها توجهی نمی کند، تمام تلاش ها در سایه ای که از آن های یادی نیم شود... این ها دموکراسی را تضعیف می کنند. زندگی در جامعه، بیش از هرچیز، این است که ببینیم آیا هستی مان در واقعیت روزمره اش فهمیده می شود یا نه.) این مجموعه درباره زندگی های روایت نشده و گاه انکار شده است؛ روایت هایی مستند و داستان گونه درباره آدم های نامرئی و اقشار نادیده گرفته شده.
این کتاب تلاشی است برای دستیابی به واقعیت یک دوره از طریق ثبت لحظات گذرای زندگی روزمره جمعی.

کتاب یادداشت های کوچه و خیابان

آنی ارنو
آنی ارنو (Annie Ernaux) نویسنده و استاد دانشگاه قرن بیستم میلادی اهل فرانسه است. آثار ادبی او که اغلب خودزندگی‌نامه هستند رابطه تنگاتنگی با جامعه‌شناسی دارند. از این نویسنده آثار بسیاری در ایران ترجمه و چاپ شده‌است که از مهمترین‌ آن‌ها می‌توان به جایگاه، سال‌ها، یک زن و شرم اشاره کرد. «آنی ارنو» هفدهمین زن برنده نوبل ادبیات است و پنجمین زنی است که در سال‌های اخیر پس از، «لوییز گلیک» در سال ۲۰۲۰، «آلیس مونرو» در سال ۲۰...