کتاب ملکوت و شکوه

The Kingdom and the Glory
درباره ی تبارشناسی الاهیاتی اقتصاد و حکومت
کد کتاب : 103323
مترجم : یحیی صنعتی مسبوقی
شابک : 978-6003678408
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 571
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب ملکوت و شکوه اثر جورجو آگامبن

کتاب « ملکوت و شکوه» (درباره ی تبارشناسی الاهیاتی اقتصاد و حکومت) نوشته « جورجو آگامبن» توسط انتشارات «نیماژ» منتشر شده است.
چرا قدرت در غرب شکل «اقتصاد» یعنی حکومتی از انسانها و اشیاء به خود گرفته است؟ اگر قدرت اساسا حکومت است، چرا به شکوه نیاز دارد، یعنی دستگاه تشریفاتی و عبادی که همیشه همراه آن بوده است؟

در قرون اولیه کلیسا، به منظور آشتی دادن توحید با ذات سه گانه خداوند، آموزه تثلیث در کسوت اقتصاد زندگی الهی معرفی شد. آگامبن نشان می دهد که وقتی با ایده مشیت ترکیب می شود، این پارادایم الهیاتی-اقتصادی به طور غیرمنتظره ای منشأ بسیاری از مهم ترین مقوله های سیاست مدرن است، از نظریه دموکراتیک تقسیم قدرت ها تا دکترین راهبردی آسیب های جانبی. از دست نامرئی لیبرالیسم اسمیت تا ایده های نظم و امنیت.

اما بزرگ‌ترین تازگی که از کتاب پادشاهی و شکوه بیرون می‌آید این است که قدرت مدرن تنها حکومت نیست، بلکه جلال نیز هست، و جنبه‌های تشریفاتی، مذهبی، و تحسین‌کننده‌ای که ما به‌عنوان بقایای گذشته در نظر می‌گیریم، در واقع اساس قدرت غربی را تشکیل می‌دهند. . آگامبن از طریق تجزیه و تحلیل شگفت انگیز تحسین های مذهبی و نمادهای تشریفاتی قدرت - تاج و تخت، تاج، پارچه ارغوانی، فاسس، و موارد دیگر- شجره نامه ای اصیل ایجاد می کند که عملکرد شگفت انگیز رضایت و رسانه را در دموکراسی های مدرن روشن می کند.

کتاب ملکوت و شکوه

جورجو آگامبن
جورجو آگامبن (Giorgio Agamben; زاده ۱۹۴۲ در رم)؛ فیلسوف و نویسنده معاصر ایتالیایی است. مهم‌ترین آثار جورجو آگامبن اجتماع آینده، هومو ساکر، کودکی و تاریخ، زبان و مرگ، وسایل بی‌هدف، پایان شعر، امر گشوده: انسان و حیوان و وضعیت استثنایی است.
قسمت هایی از کتاب ملکوت و شکوه (لذت متن)
نیابتی بودن مستلزم هستی شناسی- یا به بیان بهتر، جایگزینی هستی شناسی کلاسیک با پارادایم«اقتصادی»- است که در آن هیچ وجهی از هستی در جایگاه آرخه (اصل و بنیان)قرارندارد، حال آنکه آنچه بدیع و اصیل است، همان رابطه ی تثلیث است که به موجب آن هر سیمایی به نیابت از دیگری عمل می کند. رمزوراز هستی و معبود با رمزوراز« اقتصادی» آن انطباق دارد. هیچ جوهر و اساسی از قدرت وجود ندارد بلکه تنها یک «اقتصاد» و یک «حکومت» وجود دارد.