کتاب الاهیات اسپینوزا

A treatise on theology and politics
تحلیلی پدیدارشناسانه از رساله ی الاهیاتی - سیاسی
کد کتاب : 103559
مترجم :
مجید زمانی
شابک : 978-6222901400
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 343
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب الاهیات اسپینوزا اثر حسن حنفی

کتاب « الاهیات اسپینوزا» " تحلیلی پدیدارشناسانه از رساله ی الاهیاتی - سیاسی " نوشته «حسن حنفی» توسط انتشارات « نگاه معاصر» منتشر شده است.
رساله کلامی-سیاسی اسپینوزا (1670) یکی از مهمترین آثار فلسفی اوایل دوره مدرن است. اسپینوزا در آن به طور مفصل درباره شرایط تاریخی ترکیب و انتقال کتاب مقدس بحث می کند و خطاپذیری نویسندگان و مفسران آن را نشان می دهد. او استدلال می‌کند که تحقیقات آزاد نه تنها با امنیت و رفاه یک دولت سازگار است، بلکه در واقع برای آنها ضروری است، و این آزادی در یک دولت دموکراتیک و جمهوری‌خواه که در آن افراد آزاد می‌مانند در حالی که سازمان‌های مذهبی تابع قدرت سکولار هستند، به بهترین وجه شکوفا می‌شود. . رساله او عمیقا بر تاریخ متعاقب اندیشه سیاسی، فلسفه «مخفی» یا رادیکال روشنگری، هرمنوتیک کتاب مقدس و به طور کلی تر نقد متن تأثیر گذاشته است.

کتاب الاهیات اسپینوزا

حسن حنفی
حسن حنفی متولد ۱۹۳۵ در قاهره مصر ، استاد صاحب‌کرسی فلسفه در دانشگاه قاهره است. وی از چهره‌های برجستهٔ اسلام متجددانه است.حنفی در خانواده‌ای هنری در قاهره متولد شد. وی در جوانی به آموختن ساز ویولن پرداخت و تاکنون همچنان این ساز را می‌نوازد.حنفی در جوانی با انگیزه‌های انقلابی فعالیت سیاسی داشته و با اخوان المسلمین مرتبط بوده است. حنفی بعدها در دانشگاه سوربن در پاریس به تحصیل پرداخت. وی از سال ۱۹۶۷ استاد فلسفه در قاهره بوده و همچنین به عنوان استاد مدعو در دانشگاه‌ها...