کتاب تاریخ کلیسای کاتولیک

The Catholic church
کد کتاب : 103672
مترجم :
شابک : 978-9648090123
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1384
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ کلیسای کاتولیک اثر هانس کونگ

نگارنده در کتاب تاریخ کلیسای کاتولیک با روش نقد تاریخی، کلیسای کاتولیک را از آغاز تا کنون نقد کرده و نقاط ضعف و قوت آن را آشکار ساخته است.
وی هم‌چنین، پدیده‌ هایی نظیر سرکوب فکری و دادگاه تفتیش عقاید، سوزاندن زنان ساحره، آزار و اذیت یهودیان، و تبعیض زنان ساحره، آزار و اذیت یهودیان، و تبعیض علیه زنان را بررسی کرده است.
نگارنده در پایان نشان داده است اگر کلیسا بخواهد در هزاره‌ سوم آینده‌ای داشته باشد باید چهار شرط را محقق سازد:
1- نباید به قرون وسطی یا دوره‌ی نهضت اصلاح دینی یا عصر روشنگری بازگردد و به آن‌ها عشق ورزد، بلکه باید کلیسایی باشد که ریشه در اصل مسیحی خود داشته باشد و بر وظایف کنونی خود متمرکز شود.
2- کلیسا نباید مردسالار و دل مشغول تصویرهای کلیشه‌ای از زنان و زبان منحصرا مذکر و نقش‌های از پیش تعیین شده‌ی مبتنی بر جنسیت باشد، بلکه باید کلیسایی اهل مشارکت باشد، که مقام را با فره‌مندی تلفیق کند و زنان را در همه‌ی خدمات کشیشی کلیسا بپذیرد.
3- نباید طرفدار امور تنگ‌نظرانه‌ی فرقه‌ای و تسلیم انحصارات فرقه‌ای، پیش‌فرض‌های مربوط به مقامات و نفی مشارک شود، بلکه باید کلیسای جهانی و باز باشد، که از درون وحدت‌گرایی را محقق سازد و بسیاری از بیانات و اعمال وحدت‌گرا، نظیر انجام امور تبشیری، لغو همه‌ی احکام تکفیر و تکمیل انجمن اخوت‌عشای ربانی را دنبال کند.
4- نباید اروپا محور باشد و ادعاهای انحارگرایانه مسیحی را مطرح کند و نوعی امپریالیسم رمی از خود نشان دهد، بلکه کلیسای اهل تسامح و جهان شمول باشد که برای حقیقت که همیشه مهم‌ترین چیز است، احترام قائل است، بنابراین، باید بکوشد که از دیگر ادیان درس بیاموزد و به کلیساهای ملی، منطقه‌ای و محلی خودمختاری بدهد”.

کتاب تاریخ کلیسای کاتولیک

هانس کونگ
هانس کونگ (Hans Küng متولد ۱۹ مارس ۱۹۲۸ - درگذشت ۶ آوریل ۲۰۲۱) کشیش، الهی‌دان و نویسنده کاتولیک سوئیسی بود. وی از سال ۱۹۹۵ رئیس بنیاد اخلاق جهانی بود. وی در سال ۱۹۵۴ به عنوان کشیش کاتولیک سوئیس منصوب شد و در سال ۱۹۶۰ به دانشکده کاتولیک دانشگاه توبینگن پیوست. کونگ هنگام برگزاری شورای دوم واتیکان به عنوان مشاور الهیات خدمت کرد. در سال ۱۹۷۸، پس از آنکه وی در آموزه عصمت پاپ مردود شد، به او اجازه ادامه تدریس به عنوان یک متکلم کاتولیک را ندادند، اما وی به عنوان استاد الهیات بومی در توبینگ...
دسته بندی های کتاب تاریخ کلیسای کاتولیک