کتاب اطلس تاریخی ایران (از ظهور اسلام تا سلجوقیان)

Historical atlas of Iran
کد کتاب : 103937
شابک : 978-9643129569
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب اطلس تاریخی ایران (از ظهور اسلام تا سلجوقیان) اثر رضا فرنود

کتاب اطلس تاریخی ایران (از ظهور اسلام تا سلجوقیان) نوشته رضا فرنود توسط نشر نی منتشر شده است.
به نقل از نشر نی : کتاب حاضر اطلسی از تاریخ منطقه‌ی ایران است که از ظهور اسلام شروع می‌شود و با استیلای ترکان سلجوقی به پایان می‌رسد (قرون ۷ تا ۱۱ میلادی / ۱ تا ۵ هجری قمری). ایرانیان در این دوره‌ی مهم به بازتولید فرهنگ و تمدنی جدید می‌پردازند: عقاید و مذاهب ایرانی با اسلام درمی‌آمیزند و ادیان و مذاهب این منطقه را تا دوره‌ی کنونی پی می‌ریزند، فارسی دری در همین دوره تثبیت می‌شود و متفکران و ادیبان و فیلسوفان بزرگی که در این دوره ظهور می‌کنند، اساس آنچه را امروزه فرهنگ ایرانی می‌دانیم، پایه‌ریزی می‌کنند.
این کتاب اطلسی تاریخی است. بدین معنی که وقایع این دوره در قالب مجموعه‌ای از نقشه‌های تاریخی نشان داده می‌شود. هر نقشه نیز با متن نسبتا کوتاهی همراه است که وقایع تاریخی مهم آن دوره را شرح می‌دهد. بدین صورت، بررسی تحولات مختلف این دوره از منظری کلی و در عین حال دقیق میسر می‌شود و با درک بعد مکانی این‌ها، تداخل و تأثیر متقابل‌شان بر یکدیگر بهتر نمایان می‌شود.
رضا فرنود متولد ۱۳۴۳ در مشهد است، دکتری بیوشیمی را از دانشگاه پاریس گرفته است و هم‌اکنون پژوهشگر دارویی‌ ـ‌ بالینی در رشته‌ی قلب و عروق است.

کتاب اطلس تاریخی ایران (از ظهور اسلام تا سلجوقیان)

رضا فرنود
رضا فرنود متولد سال ۱۳۴۳ در مشهد و فارغ‌التحصیل مقطع دکتری بیوشیمی از دانشگاه پاریس است. وی هم‌اکنون پژوهشگر دارويى بالينى در رشته‌ی قلب و عروق است.
دسته بندی های کتاب اطلس تاریخی ایران (از ظهور اسلام تا سلجوقیان)