کتاب خاک های نرم کوشک

Borunsi
کد کتاب : 10422
شابک : 9789649231013
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 261
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 230
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خاک های نرم کوشک اثر سعید عاکف

"خاک های نرم کوشک" نوشته ی "سعید عاکف" اثری است که به عنوان پرتیراژترین کتاب دفاع مقدس شناخته می شود. این اثر که از مرز دویست بار تجدید چاپ هم عبور کرده تا کنون در بیش از شصد هزار نسخه به انتشار رسیده که در میان آثار مربوط به ادبیات دفاع مقدس و جنگ هشت ساله ایران و عراق، یک آمار بی نظیر محسوب می شود.
"خاک های نرم کوشک" به قلم "سعید عاکف"، اثری است که در حوزه ی جنگ و ادبیات مقاومت به رشته ی تحریر درآمده و خاطرات یکی از شهیدان والامقام هشت سال دفاع مقدس به نام شهید "عبدالحسین برونسی" ، فرمانده تیپ ۱۸ جواد الائمه را نقل می نماید. این خاطرات گیرا و خیره کننده توسط "سعید عاکف" به نقل از خانواده ی شهید و هم رزمان وی گردآوری و تدوین شده است و در زمره ی زندگی نامه های فردی قرار می گیرد. خاطرات صادقانه و بی آلایش این شهید بزرگوار به همت قلم توانای "سعید عاکف" و تبحر او در ثبت و چینش مطالب در "خاک های نرم کوشک"، با موفقیت گسترده و مثال زدنی و استقبال بی بدیل مخاطبان همراه بوده است.
با وجود گذشت چندین سال از نگارش این اثر، همچنان مخاطبین زیادی به خواندن خاطرات شهید "عبدالحسین برونسی" جذب شده و روایت های تکان دهنده و در عین حال صادقانه و خالصانه ی آن را برای یکدیگر بازگو می کنند. "خاک های نرم کوشک" علاوه بر موفقیت چشمگیر در ایران، با استقبال مخاطبان خارجی نیز مواجه شده و تا کنون به زبان های اردو، انگلیسی و عربی بازگردانی شده است.

کتاب خاک های نرم کوشک

سعید عاکف
سعید عاکف نویسنده و خاطره نویس ایرانی است که اغلب در مورد جنگ ایران و عراق می‌نویسد. وی در سال ۱۳۵۱ در تهران متولد شده‌است. کتاب‌های وی از پرتیراژترین کتب در زمینه دفاع مقدس بوده‌اند و حتی یکی از کتابهای او به نام «خاک‌های نرم کوشک» به چاپ دویست و بیست و پنجم نیز رسید. همچنین یکی از کتابهای او به نام «نسیم تقدیر» از برگزیدگان دهمین دوره بهترین کتاب سال دفاع مقدس بوده‌است.سعید عاکف، نویسنده و خاطره نویس دفاع مقدس، در سال ۱۳۵۱ در تهران متولد...
قسمت هایی از کتاب خاک های نرم کوشک (لذت متن)
چند روز قبل از عملیات بدر،بارها شهید برونسی،به مناسبتهای مختلف از شهادتش در عملیات قریب الوقوع بدر خبر می دهد.گاهی آنقدر مطمئن حرف می زند که می گوید:اگر من در این عملیات شهید نشدم،در مسلمانی ام شک کنید!و از آن بالاتر اینکه به بعضی ها،از تاریخ و از محل شهادتش نیز خبر می دهد که چند روز بعد، همانطور هم می شود. از این دست وقایع اعجاب آور،در زندگی شهید برونسی بارها و بارها رخ داده است.آنچه مارا به تأمل در زندگی این بزرگوار وا می دارد،رمز همین موفقیتهای بسیارش است در زمینه های مختلف.در ظاهر امر،او کارگری بنا است که در دوران قبل از انقلاب،رنج و شکنجه ی بسیاری را در راه اسلام تحمل می کند؛و در دوران بعد از انقلاب هم،که زمینه برای رشد او مهیا می شود،چنان لیاقتی از خود نشان می دهد که زبانزد همگان می گردد و نامش حتی به محافل خبری استکبار جهانی نیز کشیده می شود،و سردمداران کفر برای سر او جایزه تعیین می کنند. اما در باطن امر،موردی که قابل تأمل است و می توان به عنوان رمز موفقیت،و در واقع رمز رستگاری او نام برد؛عبودیت و بندگی بی قید و شرط آن شهید والامقام است در مقابل حق و حقیقت. همین تسلیم محض بودن او بر درگاه مقدس و ملکوتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و پیروی خالصانه و صادقانه اش،او را چنان مورد عنایت و لطف آن حضرت و اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم أجمعین قرار می دهد که نتیجه ای می شود برای آفرینش آن شگفتی ها. اهل کفر و نفاق،هیچگاه نخواستند این حقیقت را در مورد افرادی این چنین،و هم در مورد انقلاب و نظام درک کنند،و تا هنوز نیز نفهمیده اند که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران،بیمه شده ی قدرت و نیرویی لایزالی است که از برکت آن تا کنون تمام نقشه ها و حربه های آنان بی اثر،و محکوم به شکست گردیده است.