کتاب افسانه مدیریت

The Management Myth
کد کتاب : 104691
مترجم :
شابک : 978-6004071222
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 222
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب افسانه مدیریت اثر ماتیو استوارت

نظر به این که شرح ماجرا­های شخصی او تجربه‌­ای کاملا امریکایی است که خواننده ایرانی احتمالا با آن ارتباط چندانی برقرار نمی‌کند و ممکن است مفید فایده چندانی نباشد و به علاوه به قطر کتاب می­ افزود، مترجم (به غلط یا درست) تصمیم گرفت که آن بخش­ها را حذف کند و به ترجمه بخش­های مربوط به ریشه‌­های دانش مدیریت بسنده کند و امیدوار است که این کار نیز مثل کار­های چند ساله اخیرش کمک درخوری باشد به آشنایی واقعی با دانش بیش از حد بزرگنمایی شده ­ی مدیریت و کسب­و­کار و چاره­اندیشی برای بهبود وضعیت آن در ایران.
تئوری‌هایی که گوروهای مدیریت ارائه می‌دهند، همه چیز را شرح می‌دهد و هیچ چیز را پیش‌بینی نمی‌کند، زیرا این ادعاها اصلا تئوری نیستند.
مثل همه چارچوب‌های مفهومی ارائه شده برای رشته استراتژی، همه آن‌ها مشتی بدیهیات ابطال پذیرند. آن‌ها همیشه درست‌اند، فقط به شرط آن‌که شما آن‌ها را به روش درستی پیاده کنید! اما اگر واقعا می‌خواهید از گوروها و اساتید مدیریت امریکایی سودی ببرید، به دقت ببینید چه می‌گویند، سپس به سرعت در جهت عکس آن پا به فرار بگذارید. این رشته از اول معیوب متولد شده، آن‌چه تیلور ارائه داد نه تئوری بود نه علم، ققط تبلیغات محسور کننده‌ای بود برای مذهب جدید مدرنیسم که مورد علاقه سرمایه‌داران قرار گرفت و طبقه‌ای از مدیریان مفت‌خور و متکبر را به وجود آورد.

کتاب افسانه مدیریت

ماتیو استوارت
متیو استوارت (2 ژانویه 1963)فیلسوف و نویسنده آمریکایی است که در حال حاضر در منطقه بوستون، ماساچوست زندگی می کند. او در سال 1985 از دانشگاه پرینستون با تمرکز بر فلسفه سیاسی فارغ التحصیل شد و بورسیه ساکس از پرینستون برای تحصیل در دانشگاه آکسفورد دریافت کرد و در آنجا مدرک D.Phil را در فلسفه در سال 1988 دریافت کرد. او قبل از نوشتن تمام وقت به عنوان مشاور مدیریت کار می کرد.