کتاب اغیار

Outsiders
کد کتاب : 104724
مترجم : حسین گلدوزیان
شابک : 978-6222901950
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 246
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1963
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب اغیار اثر هوارد بکر


موضوع اغیار، یعنی انحراف از قواعد گروه، در نظریه‌پردازی‌ها و مطالعات علمی به شدت مورد توجه قرار گرفته است. برای درک این مفهوم، یک فرد عادی می‌خواهد بداند چرا افراد رفتار انحرافی را انجام می‌دهند، چگونه می‌توان قاعده‌شکنی آنان را بررسی کرد و چه عواملی آن‌ها را به سمت رفتارهای ممنوع سوق می‌دهد.
تحقیقات علمی به دنبال پیدا کردن پاسخ‌های این سوال‌ها بوده‌اند. براساس این مفهوم پذیرفته شده، به طور عمومی باور شده است که برخی ویژگی‌ها وجود دارند که به صورت ذاتی رفتارهای انحرافی را تحت تأثیر قرار می‌دهند و آن‌ها را از رفتارهای اجتماعی قاعل متمایز می‌کنند. همچنین، مورد قبول است که یک «رفتار انحرافی» به دلیل وجود برخی ویژگی‌های فردی خاص، ضروری یا غیرقابل اجتناب است.
یکی از پیشگامانه ترین متون جامعه شناسی در اواسط قرن بیستم، «اغیار» کاوش کاملی در مورد انحرافات اجتماعی و چگونگی پرداختن به آن به شیوه ای قابل فهم و مفید است.
کاوشی خواندنی، جذاب و کاملا تحقیق شده در مورد انحراف اجتماعی و کاربرد آنچه به عنوان "نظریه برچسب زدن" در مطالعات انحراف شناخته می شود. اغیار با تحقیقات خاص در فرهنگ مواد مخدر، افراد غیر متعارف و جایگاه آنها را در جامعه عادی تجزیه و تحلیل می کند. بکر استدلال کرد که انحراف از قوانین اجتماعی "عادی" بیشتر از آنچه تصور می شود رایج است و این فلسفه که انحرافات اجتماعی نیز به طور منظم بیمارگونه هستند نادرست است. کار پیشگامانه او ایده های جدیدی از انطباق در مقابل انحراف را باز کرد.

کتاب اغیار

هوارد بکر
هوارد ساول بکر، جامعه شناس آمریکایی متولد 1928 است که در دانشگاه نورث وسترن تدریس می کند. بکر سهم عمده ای در جامعه شناسی انحراف ، جامعه شناسی هنر و جامعه شناسی موسیقی داشته است. بکر همچنین درباره سبک ها و روش های نوشتاری جامعه شناختی مطالب زیادی نوشت. کتاب بكر در سال 1963 مباني نظريه برچسب گذاري را ارائه داد.