کتاب والدن

Walden
کد کتاب : 10482
مترجم :
شابک : 978-9643345914
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 504
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1854
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

والدن
Walden
کد کتاب : 12329
مترجم :
شابک : 978-9643143275
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 469
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب والدن اثر هنری دیوید ثورو

والدن نوشته شده توسط دیوید ثورو نویسنده ی پیرو فلسفه ی تعالی گرایی ، بخشی از اعلامیه استقلال ، آزمایشی اجتماعی ، سفری برای کشف معنوی ، طنز و نیز کتابچه ی راهنمای اعتماد به نفس است. والدن که در سال 1854 منتشر شده است، جزئیات مربوط به تجربیات ثورو در طول دو سال زندگی در یک کابین که وی در نزدیکی دریاچه ی والدن ، در میان جنگلی که متعلق به دوست و مربی اش رالف والدو امرسون ، در نزدیکی کنکورد ماساچوست بود است. ثورو قصد نداشت مثل یک معتکف مردم گریز زندگی کند ، او به طور مرتب بازدید کننده هایی داشت و بازدیدهای خود را پس می داد. در عوض ، او امیدوار بود که خود را از جامعه جدا کند تا درک عینی تری از آن به دست آورد. زندگی ساده و خودکفایی از دیگر اهداف ثورو بود و کل این پروژه با الهام از فلسفه ی تعالی گرایی مضمون اصلی دوره رمانتیک آمریکا بود. همانطور که ثورو در کتاب خود روشن کرد ، کابین او در بیابان نبود بلکه در حاشیه شهر بود ، در حدود دو مایل (3 کیلومتر) از خانه خانواده. قصد ثورو در زمان حضورش در والدن انجام این آزمایش بود: آیا او با از بین بردن تمام تجملات فوق العاده و سطحی ، زندگی ساده و در شرایطی کاملا تقلیل یافته ، می توانست زنده بماند ؟ حتی ممکن است که شکوفا شود؟ او به والدن رفت برای فرار کردن از چیزی که خودش آن را "تمدن بیش از حد" می نامید ، او در جستجوی چیزی "خام" و "لذت وحشیانه" بیابان بود ، او مقادیر قابل توجهی از وقت خود در آنجا را نیز صرف خواندن و نوشتن کرد و طی تقریبا ده سال هشت پیش نویس مختلف تهیه کرد. هنگامی که والدن برای اولین بار در سال 1854 منتشر شد موفقیت متوسطی بود. فروش خوبی داشت و در بین داوران مورد استقبال خوبی قرار گرفت. پس از انتشار والدن ، ثورو زمان خود در والدن را چیزی بیش از یک آزمایش دانست.

کتاب والدن

هنری دیوید ثورو
هنری دیوید ثورو (Henry David Thoreau) (۱۲ ژوئیه ۱۸۱۷ – ۶ مه ۱۸۶۲) فیلسوف، نویسنده، شاعر، طبیعت‌گرا، اصلاح‌طلب و ریاضت‌کش آمریکایی بود که بیشتر برای یکی از کتاب‌هایش به نام والدن شناخته شده‌است.او نظریه‌پرداز نافرمانی مدنی و یکی از مهم‌ترین چهره‌های نظریه تعالی و عشق به بدویت، سراسر زندگی کوتاهش را در شهر کونکورد در ایالت ماساچوست گذراند.شهرت وی که البته پس از حیات وی اتفاق افتاد به دلیل مقاله نافرمانی مدنی اوست؛ شخصیت‌هایی چون ماهاتما گاندی، ...
قسمت هایی از کتاب والدن (لذت متن)
آن که این صفحات، و یا بخش عمده ای از آنها را می نوشتم، در بیشه، یک مایل دورتر از هر همسایه ای، تنها می زیستم؛ در خانه ای که خود بر ساحل دریاچه والدن در کنکورد ماساچوست ساخته بودم، و معاشم از دسترنج خویش بود. من در آنجا دو سال و دو ماه به سر بردم. اینک از نو غریبه ای در زندگی متمدنم.

من جوان هایی را می بینم، همشهریانم، که بخت ناموافق برایشان کشتزار، خانه، طویله، گله و وسایل زراعت به ارث گذاشته است؛ چیزهایی که راحت به دست می آیند، ولی به راحتی نمی توان از دستشان خلاص شد. آنان بهتر بود که در مرغزار باز به دنیا می آمدند و از سینه گرگی شیر می خوردند، شاید با چشمانی بیناتر می دیدند که به رنج بردن در کدامین مزرعه محکوم شده اند. چه کسی آنها را برده خاک کرد؟ چرا آنان باید شصت جریب خاکشان را بخورند درحالی که انسان محکوم به خوردن یک پک خاک بیشتر نیست؟ چرا آنان باید از روزی که به دنیا می آیند به کندن گورشان مشغول شوند؟

من گاهی تعجب می کنم که ما تا چه حد می توانیم - تقریبا باید بگویم ۔ احمق باشیم که سرگرم صورتی ناهنجار، اما تاحدودی بیگانه از رقیت، که بردگی سیاهان نامیده می شود، شویم؛ در حالی که این همه ارباب زیرک و آب زیرکاه وجود دارند که هم شمال و هم جنوب را برده خود کرده اند. خیلی سخت است که آدمی یک برده ران جنوبی بالای سر خود داشته باشد، ولی از آن سخت تر نوع شمالی آن است، و باز سخت تر این است که خود برده ران خویش شوید. سخن از معنویت آدمی!؟ به آن گاریچی که در جاده می رود نگاه کنید؛ روز و شب در راه بازار است. آیا معنویتی به او خطور می کند؟ حال آنکه عالی ترین مسئولیت او بیشتر از علف و آب دادن به اسب هایش نیست.