کتاب طراحان بزرگ فرش ایران

The great carpet designers of Iran
سیری در مراحل تحول طراحی فرش
کد کتاب : 104989
شابک : 978-60040004201
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 480
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب طراحان بزرگ فرش ایران اثر شیرین صوراسرافیل

داستان این کتاب و سیر تحقیق درباره طراحان فرش، داستانی جالب و عبرت‌آموز است. باید دانست که در این سرزمین تحقیق در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی آن هم مربوط به بخشی خاص ازیک هنر سنتی، در واقع قدم گذاردن درون هیچ است. به ویژه زمانی که که خود گام در این راه می گذاریم درباره آن چه در نهایت می‌بایست به دست آوریم، چیزی که در حد صفر می دانستیم. به مدد همان عشق و اعتقادی که در اول گفتیم و دوستی و یاری مردمی که در مسیر حرکت ما قرار گرفتند به هنگام خاتمه کتاب باری پرارزش داشتیم که به یاری خدواند، شاید دستمایه کتاب‌های دیگر بشود.

کتاب طراحان بزرگ فرش ایران

شیرین صوراسرافیل
مهندس شیرین صور اسرافیل در سال ۱۳۲۰ در گمرک تهران متولد شد.او فارغ التحصیل دانشگاه پلی تکنیک تهران یا همان دانشگاه امیرکبیر در رشته مهندسی نساجی است. او شخصی وطن دوست است و به عبارتی عشق به میهن در وجودش می جوشد، او به خاطر همین حس میهن پرستی و در دهه ی سی و چهل، حرکت های عملی و میدانی را بیشتر می پسندد و هیچ علاقه و گرایشی به نشستن پشت میزهای اداری ندارد.
دسته بندی های کتاب طراحان بزرگ فرش ایران
قسمت هایی از کتاب طراحان بزرگ فرش ایران (لذت متن)
افسانه ی فرش، افسانه دل انگیزی است قصه مکرر آن از ورای درخشش صدها نقش رنگین و چشم نواز در کتاب هایی که عمدتا به دست بیگانگان و با بهره گیری از زیبایی های بی انتهای فرش ایران نوشته شده اند،هرگز کهنه نمی شودولی بیت دیگر این شعر رنگین و دل فریب، داستان دیگری است که در آن، تاریخ فرش در ارتباط با انسان، متاسفانه مقوله ای خشن و دردناک می یابیم. این تاریخ را جز هدفی دیگر و در جست وجوی ردپایی گم شده از انسان های هنرمند و خلاق و آفرینندگان واقعی فرش نمی توانیم تکرار کنیم. بدیهی است که در این راه دسترسی ولو اندک هم به سرگذشت انبوه کارگران و بافندگان بی بها و نشان،از آنانی که ارهرام مصر یا دیوار چین را ساختند و در گذر زمان سالیان و قرن هاگم شدند نیست تابتوانیم سپاس خود را به خاطر گشودن یکی از زیباترین فصل ها در تاریخ هنر کشورمان تقدیم داریم.