کتاب پرسش های بزرگ زندگی

The Big Questions of Life
  • 15 % تخفیف
    150,000 | 127,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: سنگ سنگ
    نویسنده:
کد کتاب : 105188
مترجم :
شابک : 978-6227383294
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب پرسش های بزرگ زندگی اثر ام سوآمی

زندگی «ام سوآمی» هندی استرالیایی کمی شبیه قصه‌هاست. او ابتدا در استرالیا دانشگاه رفت و دو مدرک تخصصی در رشته‌ی ام‌بی‌ای و تجارت گرفت. بعد در سمت‌های مختلفی در شرکت‌های بزرگ جهان کار کرد. علاوه بر این‌ها خودش شرکت نرم‌افزاری موفقی به راه انداخت که در شهرهای بزرگ جهان ازجمله سانفرانسیسکو، نیویورک، تورنتو، لندن، سیدنی و نیز در کشور زادگاهش، هند شعبه داشت. «سوآمی» هفت سال این شرکت را اداره کرد، اما بعد… شرکت چند میلیون دلاری و سایر تعلقات زندگی را رها کرد و به کوهپایه‌های هیمالیا نقل مکان کرد. حالا او در محلی آرام و دورافتاده زندگی می‌کند و کتاب‌هایش را می‌نویسد.
«پرسش‌های بزرگ زندگی» یکی از موفق‌ترین آثار این راهب عارف است. او در این کتاب شیرین و مهربان، با بهره گرفتن از حکایت‌های ذن بودیسم، نکاتی را در چهار فصل مطرح می‌کند که راهنمای خوبی برای رسیدن به آرامش و تنظیم نگاه ما به زندگی و مسایل آن است. مسایلی از قبیل رنج، درد، مرگ و تنهایی.
چهار فصل کتاب عبارتند از: چرخه‌ی مرگ و زندگی، تنهایی، خود، بیداری. هر فصل، سرشار از داستان‌ها و حکایت‌های طنزآمیز و بسیار آموزنده است که نکات جذابی را مطرح می‌کنند. این حکایت‌ها گستره‌ی وسیعی از مسایل را شامل می‌شوند. از قصه‌های واقعی دنیای امروز تا حکایت‌های مشهور ذن و لطیفه‌های کوچکی از ملانصرالدین…

فهرست کتاب:

I. چرخه‌ی مرگ و زندگی
الفبای زندگی
موهبت‌های آسیب
بیدار شو
پشیمانی‌های خود را پشت سر رها کنید
زندگی یک مبارزه است
چرخه‌ی مرگ و زندگی
ناپایداری

II. تنهایی
محور زندگی شما
یک نگرش معنوی
بهای آزادی
چگونه عذرخواهی کنیم
خودشیفته
تحقق بخشیدن به ظرفیت خود
قانون کیهانی همبستگی
داستان‌هایی که می‌گوییم
تنهایی
هزار تیله

III. خود
فکر ویرانگر
کنار گذاشتن گذشته‌ی خود
چه کسی را راضی کنم
کاری که می‌توانستم انجام دهم
چرا افراد خوب رنج می‌برند
دیدگاه شما در مورد خودتان
سر قول خود ایستادن

IV. بیداری
روح خدمت
بیداری
راز مثبت‌گرا بودن
از رنج تا خوشبختی
داستانی درباره‌ی لطف
دوره‌ی غم و اندوه
رودخانه‌ی زندگی
آخرین نامه

کتاب پرسش های بزرگ زندگی

ام سوآمی
ام سوامی یک رهبر معنوی و نویسنده پرفروش است که در آشرام خود در کوهپایه های هیمالیا زندگی می کند. او بنیانگذار Black Lotus App وos.me یک پلت فرم نوشتن است. قبل از انصراف، او یک کارآفرین موفق فناوری بود. سوامی نویسنده پرفروش بیش از پانزده کتاب در مورد مراقبه، سلامتی و معنویت است، مانند کندالینی: یک داستان ناگفته، حس سلامتی، و اگر حقیقت گفته شود: خاطرات راهب.او همچنین تجربیات خود در مورد مدیتیشن را برای بیش از 15000 ساعت در کتاب خود یک میلیون فکر ثبت کرده است.
قسمت هایی از کتاب پرسش های بزرگ زندگی (لذت متن)
درد اجتناب‌ناپذیر است، اما رنج انتخابی است. از دست دادن گریزناپذیر است، غم و اندوه نیست. مرگ قطعی است و زندگی قطعی نیست. عدم قطعیت و بی‌ثباتی، پیش‌بینی‌ناپذیر بودن، حتی غیرمنطقی بودنش، آن را به آن‌چه هست تبدیل می‌کند: امری ارزشمند، یک نعمت. شما می‌توانید ویژگی‌هایش را ترسناک، ملال‌آور و حیله‌گرانه، یا ماجراجویانه، زیبا و دلربا ببینید. انتخاب با شماست. این الفبای زندگی است.