کتاب نجات زیبایی

Saving Beauty
کد کتاب : 105199
مترجم :
شابک : 978-6222463922
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 102
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب نجات زیبایی اثر بیونگ چول هان

زیبایی امروز یک پارادوکس است. کیش زیبایی در همه جا وجود دارد، اما تعالی خود را از دست داده و اندکی بیش از جنبه ای از مصرف گرایی، بعد زیبایی شناختی سرمایه داری شده است. جنبه‌های متعالی و ناراحت‌کننده زیبایی جای خود را به لذت‌های جسمانی و «پسندیدن‌ها» داده است که نتیجه آن نوعی «پورنوگرافی» زیبایی است.
در این کتاب «نجات زیبایی»، نظریه‌پرداز فرهنگی، بیونگ چول هان، نظریه زیبایی‌شناسی را برای عصر دیجیتال ما احیا می‌کند. او دغدغه ما را با همه چیزهای مختلف، از مجسمه های جف کون و آیفون گرفته تا اپیلاسیون برزیلی، مورد بازجویی قرار می دهد. هان که بسیار عمیق‌تر از واکنش‌های سطحی ما به ویدیوها و میم‌های ویروسی واکنش نشان داده است، زیبایی را پس می‌گیرد و نشان می‌دهد که چگونه خود را به عنوان حقیقت، وسوسه و حتی فاجعه نشان می‌دهد.

این کاوش گسترده و عمیق زیبایی، که ملاحظات اخلاقی و سیاسی و همچنین زیبایی شناسی را در بر می گیرد، برای همه علاقه مندان به نظریه فرهنگی و زیبایی شناسی، فلسفه و رسانه های دیجیتال جذاب خواهد بود.

کتاب نجات زیبایی

بیونگ چول هان
بیونگ چول هان را می‌توان یکی از بهترین نامزدها برای فیلسوفِ دورانِ کنونی در نظر گرفت. اگرچه ۲۰ سال از زمان انتشار نخستین کتابش می‌گذرد -اولین کتاب او یک تک‌نگاریِ خواندنی دربارۀ مفهوم اشتیمونگ۱، یا ملال، در آثار هایدگر بود- آثار او فقط از سال ۲۰۰۹ به این سو به دیگر زبان‌ها بازگردانده شده است. حالت درون‌نگرانۀ کتابِ نخستش بر کتاب‌های بعدی او نیز حاکم بوده است، و چرخشی مشخص به‌سوی امر سیاسی، و به‌ویژه به‌سوی مدل‌های تاریخی اجبار، تنها با انتشار ...