کتاب من طبیعت هستم(جکسون پولاک)

Jackson Pollock
  • 15 % تخفیف
    80,000 | 68,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: رایبد رایبد
    نویسنده:
کد کتاب : 105203
مترجم :
شابک : 978-6229438664‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 116
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2023
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب من طبیعت هستم(جکسون پولاک) اثر پپ کارمل

«جکسون پولاک» یکی از پیشگامان جنبش اکسپرسیونیسم انتزاعی‌ست که به‌خاطر استفاده از تکنیک معروفش «قطره چکانی»، شهرت جهانی دارد. او با شیوه‌‌ی کاملا انتزاعی‌اش، خود را از محدودیت‌های سه‌پایه‌ی نقاشی و عمود قرار دادن بوم آزاد کرد .در تکنیک پولاک، رنگ فی‌البداهه روی بوم می‌چکد - نقاشی کنشی - و نقاش در استفاده از رنگ برای خلق هنرش دقتی به خرج نمی‌دهد، بلکه آن را کاملا زندگی می‌کند. نقاشی به سیاق پولاک، خلق اثر با تمام بدن است، به‌گونه‌ای که هنرمند در حین رقصیدن در فرآیند گم شده و اجازه می‌دهد نقاشی تقریبا خودش را خلق کند! برخلاف نظر عده‌ای، بسیاری جکسون پولاک را بزرگ‌ترین هنرمند زمانه‌ی خود می‌دانند و متفق‌القولند که پولاک یکی از پرسرو صداترین هنرمندان قرن بیستم بود که هنر مدرن پیش و پس از او، معنای دیگری یافت. «من طبیعت هستم» مجموعه‌ای‌ست از نوشته‌هایی در معرفی نقاش بزرگ آمریکایی، گزیده‌ای از نقل‌ قول‌هایش و چند گفت‌وگو با او و همین‌طور درباره‌‌ی او؛ کتابی برای آشنایی با ذهنی درخشان که می‌رقصید تا همه‌ی بدنش نقاشی کند!

کتاب من طبیعت هستم(جکسون پولاک)

پپ کارمل
پپ کارمل، نویسنده، پژوهشگر و استاد تاریخ هنر دانشگاه نیویورک است. کارمل طی چهار دهه‌ی گذشته، ده‌ها کتاب و پژوهش در خصوص هنر مدرن و هنرمندان بزرگ قن بیستم از جمله پابلو پیکاسو، جکسون پولاک و ... منتشر کرده است.
قسمت هایی از کتاب من طبیعت هستم(جکسون پولاک) (لذت متن)
• پولاک نشان می دهد که چیزی مرتبط با مهارت نیز برای ایجاد کیفیت زیبایی شناختی ضروری نیست: یعنی لمس شخصی، فردیت اجرا، دستخط و «امضا».
کلمنت گرینبرگ، ۱۹۶۷
نظر من این است که نیازهای جدید تکنیک های جدید نیاز دارد و هنرمندان مدرن شیوه های جدید و ابزارهای جدید این شیوۀ بیان را یافته اند. از نظر من نقاش مدرن نمیتواند این دوره، هواپیما، بمب اتمی و رادیو را در فرم های دورۀ رنسانس یا هر فرهنگی در گذشته بیان کند. هر دوره ای تکنیک های خودش را پیدا میکند.
جکسون پولاک
• نقاشی های من از سه پایه نمی آیند. من حتی قبل از نقاشی به سختی بوم را پهن می کنم. من ترجیح می دهم بوم سفید را به دیوار سخت یا به زمین بچسبانم و اینطور راحت ترم. احساس می کنم نزدیک ترم، و بیشتر بخشی از نقاشی هستم، زیرا به این ترتیب می توانم در اطراف آن قدم بزنم، از چهار طرف کار کنم و به معنای واقعی کلمه در نقاشی باشم. این شبیه روش نقاشان سرخ پوست در غرب آمریکاست. من همچنین از ابزارهای معمولی نقاش مانند سه پایه، پالت، قلم مو، و غیره دورتر می شوم. من چوب، ماله، چاقو و رنگ (مایع)چکان یا یک چسب سنگین با ماسه، شیشه شکسته و سایر مواد غیرمعمول را ترجیح می دهم. وقتی مشغول نقاشی ام، از کاری که انجام می دهم آگاه نیستم. تنها پس از یک زمان اخت شدن است که می بینم چه کار کرده ام. من هیچ ترسی از ایجاد تغییرات، تخریب نقاشی و غیره ندارم، زیرا نقاشی زندگی خاص خود را دارد.
جکسون پولاک