کتاب تاریخ فلسفه ی راتلج - جلد یکم

Routledge History of Philosophy
از آغاز تا افلاطون
کد کتاب : 10537
مترجم :
شابک : 9789643628000
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 777
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1936
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

از آغاز تا افلاطون
From the Beginning to Plato
کد کتاب : 21266
مترجم :
شابک : 978-9642440818
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 614
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ فلسفه ی راتلج - جلد یکم اثر کریستوفر چارلز ویستن تیلور

کتاب "تاریخ فلسفه ی راتلج" از " کریستوفر چارلز ویستن تیلور" یک بررسی دقیق از تاریخ فلسفه غرب را، از آغاز آن در قرن ششم قبل از میلاد تا به امروز ارائه می دهد. این کتاب در مورد همه تحولات مهم فلسفی عمیق می شود و همه کسانی که به عنوان فیلسوفان بزرگ شناخته شده اند و بسیاری از چهره های کمتر شناخته شده ی فلسفه از گذشته تا حال حاضر را پوشش می دهد.
جلد اول "تاریخ فلسفه ی راتلج " یکی از برجسته ترین دوره های تفکر بشر را شامل می شود؛ دوره ای که، فلسفه از حدس و گمان های شبه اساطیری به وضعیتی رسید که در آن بسیاری از اساسی ترین سوالات درباره جهان ، ذهن و رفتار انسان با جدیت دنبال می شد و برخی از ماندگارترین شاهکارهای اندیشه غربی نوشته شده بود. "تاریخ فلسفه ی راتلج" تحت نظارت " کریستوفر چارلز ویستن تیلور" رویکردهای اساسی و متفکران فلسفه یونان را به ترتیب زمانی ارائه می دهد. هر بخش از کتاب توسط یک فرد شناخته شده نوشته شده که در زمینه مورد نظر متخصص است و به آثار با کیفیتی که در چند دهه اخیر در زمینه ی فلسفه افلاطونی و قبل از افلاطونی نوشته شده، تسلط دارد. نحوه ی نگارش همه ی نویسندگان این کتاب به نحوی است که کلیت متن آسان و روان باشد و بدون از دست دادن دقت علمی، نیاز های یک فرد غیر متخصص را برآورده کند. مباحث تحت پوشش ،از تفکر سوداگرانه اولیه یونان و موقعیت فرهنگی و اجتماعی آن شروع می شود و با سوفیست ها و سقراط ادامه می یابد و در سه فصل به سهم ماندگار افلاطون در همه زمینه های اصلی فلسفه پرداخته می شود.

کتاب تاریخ فلسفه ی راتلج - جلد یکم

نکوداشت های کتاب تاریخ فلسفه ی راتلج - جلد یکم
The wide range of specialists invited to collaboration and the spectrum of approaches they represent guarantee that this volume is representative of present-day medieval philosophy. The picture of the Middle Ages that emerges is illuminating.
در این کتاب از طیف گسترده ای از متخصصان دعوت به همکاری شده و طیف رویکردهایی که آنها نشان می دهند تضمین می کند که این جلد، نماینده فلسفه امروزی قرون وسطایی است. تصویری که از قرون وسطا پدیدار می شود ، درخشان است.
Tijdschrift voor Filosofie

قسمت هایی از کتاب تاریخ فلسفه ی راتلج - جلد یکم (لذت متن)
توسیدیدس با استفاده از فعل فلسفیدن از‏ قول پریکلس، سیاستمدار آتنی، چنین ادعا می کند: «ما عاشق خردمندی هستیم بی آنکه نرم و ملایم بشویم.» ادعای خردمندی و احترام به آن در یونان باستان به هیچ وجه محدود به کسانی نبود که سنت غربی، با تکیه بر بررسی ارسطو از اندیشمندان پیشین در مابعدالطبیعه، کتاب اول، عملا به عنوان «فیلسوف» مشروعیت می بخشد. فصل کنونی دو وظیفه برای خود قائل است: بیان نکاتی درباره ی شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جهانی که فلسفه ی یونانی، آن گونه که تعریف می کنیم، در آن آفریده شد؛ و اشاره به نحوه ی طرح و بحث موضوعاتی که «فلسفی» طبقه بندی شان می کنیم یا آشکارا پیامدهای ضمنی فلسفی دارند، توسط آثاری که این روزها به عنوان «ادبیات» یا «هنر» تقسیم بندی می شوند، و به این گونه بازگرداندن فلسفه به بستر فراخ تر خرد.