کتاب اساطیر جهان لاروس

Larousse World Mythology
کد کتاب : 105555
مترجم :
شابک : 978-6225250215
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 847
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1965
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب اساطیر جهان لاروس اثر پی یر گریمال

در کتابی با نسبت های سخاوتمندانه، بیست و سه نویسنده به بررسی اسطوره های جوامع اصلی جهان می پردازند. این جلد از جذابیت بی‌نظیر و گستردگی بی‌نظیر است، با حساسیت نوشته شده و با تخیل بیش از 600 عکس، 40 عکس تمام صفحه و رنگی به تصویر کشیده شده است. این شامل یک نمایه گسترده برای خواننده مرجع است.

کودکی را تصور کنید که از حضور اطمینان‌بخش مادرش جدا افتاده و جهان با چهره‌ای تهدیدآمیز، مقابل چشمان او در حال جوش و خروش است. اسطوره از آن رو ایجاد شد تا ما را در مقابل اموری که قدرتی بر آن‌ها نداریم، مانند ارواح جنگل، مسلح کند. این کودک نیز، پس از تجسم جهان، نامی بر آن نهادن و برقراری پیوندی دوستانه با آن سعی می‌کند به درونش نفوذ کند. اسطوره اساسا فرضیه‌ای کاربردی و کوششی است برای گریز از ناتوانی و ضعفی که تقدیر ماست. کتاب «اساطیر جهان لاروس»‌ مجموعه‌ای شگفت‌انگیز و کامل از اساطیر جهان است که بیست و سه محقق، تحت نظر ‌پی‌یر گریمال، اسطوره‌شناس بزرگ معاصر، آن را گردآوری کرده‌اند. اثری جامع و کامل که نه تنها به معرفی اساطیر اقوام مختلف جهان پرداخته، بلکه تفسیری جذاب به همراه سیر و سفری در میان داستان‌ها و تحولاتی است که اندیشه‌ی بشری را شکل داده‌اند. هدف این کتاب، آشنایی با مفاهیمی است که آگاهی از آن‌ها برای هر انسانی ضروری می‌نماید؛ زیرا به سادگی اسطوره‌ها در تمامی جنبه‌های زندگی ما نقش دارند. اسطوره از جهان کهن تا به امروز، به مردم یاری رسانده تا مشکلات روزمره‌شان را حل کنند و به توازنی میان خود، طبیعت و جهان دست یابند. اسطوره گذشته و امروز را به هم پیوند می‌زند و صرفاْ یک امر تخیلی نیست، بلکه واقعیت آغازین است که ارتباطی اسرارآمیز با سرنوشت آدمیان دارد. جایگاه اسطوره در اعماق اندیشه‌ی ما زمانی مشخص می‌شود که به چرایی این موضوع پی ببریم که چطور تمام جوامع انسانی دارای مجموعه‌ای از اساطیر بوده‌اند و چطور این اساطیر در تمام لایه‌های فکری و فرهنگی جامعه جا خوش کرده است. اسطوره خودآگاه و ناخودآگاه ما را فرا می‌گیرد و به حقیقت درونی ما شکل و شمایل می‌بخشد. کتاب بزرگ «اساطیر جهان لاروس» شما را یاری می‌کند تا تصور دقیقی از تاریخ اندیشه‌ی اساطیری در جوامع بزرگ بشری به دست آورید. این تاریخ مجموعه‌ای از شگفتی‌ها، گوناگونی‌ها و رازهاست که شما را به جهانی دیگر دعوت خواهد کرد.

کتاب اساطیر جهان لاروس

پی یر گریمال
پیر گریمال (21 نوامبر 1912 ، در پاریس - 11 اکتبر 1996 ، در پاریس) یک مورخ، کلاسیک و لاتینیست فرانسوی بود. وی که مجذوب تمدنهای یونان و روم شد، او کارهای بسیاری را در جهت ترویج میراث فرهنگی دنیای کلاسیک، چه در بین متخصصان و چه در بین عموم مردم انجام داد.
دسته بندی های کتاب اساطیر جهان لاروس