کتاب جنبه ی مثبت بی منطق بودن

The upside of irrationality : the unexpected benefits of defying logic at work and at home
مزایای پیش بینی نشده سرپیچی از منطق در محل کار و در خانه
  • 15 % تخفیف
    285,000 | 242,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: دایره دایره
    نویسنده:
کد کتاب : 10564
مترجم :
شابک : 9786005722239
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 416
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب جنبه ی مثبت بی منطق بودن اثر دن آریلی

"جنبه ی مثبت بی منطق بودن" با عنوان فرعی "مزایای پیش بینی نشده سرپیچی از منطق در محل کار و در خانه" اثری است به قلم "دن آریلی" که سوالات مهمی را پاسخگو می باشد. سوالاتی نظیر اینکه چرا پاداش های کلان، بازدهی مدیران عامل را کاهش می دهد؟ چطور جهات سردرگم می توانند به ما کمک کنند؟ چرا انتقام گرفتن اینقدر برای ما حائز اهمیت است؟ چرا اینقدر میان چیزی که فکر می کنیم ما را خوشحال می کند با چیزی که حقیقتا ما را خوشحال می کند، تفاوت وجود دارد؟
در "جنبه ی مثبت بی منطق بودن"، "دن آریلی" که یک عالم اجتماعی است، مجموعه ی خطاها و انحرافاتی که ما را به سمت یک تصمیم گیری نابخردانه سوق می دهد، معرفی می کند. "جنبه ی مثبت بی منطق بودن" یا "مزایای پیش بینی نشده سرپیچی از منطق در محل کار و در خانه"، اثرات شگفت انگیز مثبت و منفی را که بی منطقی می تواند بر حیات ما داشته باشد آشکار می سازد. "دن آریلی" با تمرکز بر رفتارهای انسانی در رابطه و کار، بینش جدیدی را ارائه می کند که حقایق روشن کننده ای درباره ی انگیزه های ما برای کار، چگونگی تبدیل شدن یک عملکرد نابخردانه به یک عادت دیرپا و چگونگی بیشتر عشق ورزیدن به کسانی که دوستشان داریم را در بردارد.
"دن آریلی" با بهره بردن از متدهای تجربی و با استفاده از داده های بدست آمده از کارهای آزمایشی خود، نتایج معتبری درباره ی چرایی و چگونگی رفتارهای انسانی ارائه می کند. از رفتار ما در اداره گرفته تا روابط عاشقانه و جستجو برای یافتن هدفی در زندگی، "دن آریلی" در "جنبه ی مثبت بی منطق بودن"، به ما آموزش می دهد که چطور الگوهای فکری و رفتاری منفی را در خود بشکنیم و تصمیمات بهتری برای زندگی مان بگیریم.

کتاب جنبه ی مثبت بی منطق بودن

دن آریلی
دن آرییلی، زاده ی 29 آپریل 1967، استاد دانشگاه و نویسنده ای آمریکایی است. آرییلی ابتدا در رشته ی فیزیک تحصیل می کرد اما پس از مدتی به تحصیل در رشته های فلسفه و روانشناسی روی آورد. او اما در سال آخر، مطالعه ی فلسفه را کنار گذاشت و تمام توجه خود را معطوف روانشناسی ساخت. آرییلی مدرک دکتری روانشناسی خود را در سال 1996 از دانشگاه کالیفرنیای شمالی دریافت کرد. او استاد روانشناسی و اقتصاد رفتاری در دانشگاه دوک است.
نکوداشت های کتاب جنبه ی مثبت بی منطق بودن
Self-deprecating humor, an enthusiasm for human eccentricities, and an affable and snappy style make this read an enriching and eye-opening pleasure.
طنز فروتنانه، اشتیاقی برای جنبه های عجیب و غریب انسان بودن، و سبکی دوست داشتنی و شیک باعث می شود که مطالعه ی این اثر، با لذتی غنی و آگاهی بخش همراه باشد.
Publishers Weekly Publishers Weekly

Thought-provoking, entertaining, and smart: a winning combination.
تفکر برانگیز ، سرگرم کننده و هوشمندانه: ترکیبی برنده.
Booklist Booklist

قسمت هایی از کتاب جنبه ی مثبت بی منطق بودن (لذت متن)
تردیدی نیست که اگر منطقی تر بودیم و بایستی های خود را رعایت می کردیم خیلی عالی می شد. ولی متاسفانه این طور نیستیم. شما برای این موضوع که میلیون ها عضویت در باشگاه های ورزشی بدون استفاده می ماند و یا چرا مردم با پیامک فرستادن در هنگام رانندگی جان خود را به خطر می اندازند یا چرا های دیگر چه توضیح دیگری دارید؟ اینجاست که اقتصاد رفتاری پا به عرصه می گذارد. در این حوزه فرض ما بر این است که مردم به طور کامل معقول و ماشین های حساب هستند. به جای آن می بینیم که مردم به واقع چطور رفتار می کنند و اغلب مشاهداتمان ما را به این نتیجه می رساند که ابنای بشر غیر منطقی اند.