کتاب هنر همدردی

Über das Mitleid
کد کتاب : 105864
مترجم :
شابک : 978-9642135349
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 152
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : جلد نرم
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب هنر همدردی اثر آرتور شوپنهاور

به گفته شوپنهاور، شفقت اساس انساندوستی، عدالت و اخلاق است. این شامل عشق به حیوانات است و نیروی محرکه طبیعی، غیر خودخواهانه و واقعا اخلاقی در پشت عمل اخلاقی است. اساس هر فضیلتی است.
در نگرش تمایل به احساس شفقت توصیه شده توسط شوپنهاور، به نظر می رسد منبعی از انرژی اخلاقی پنهان شده است که می خواهد از مردم محافظت کند و از پتانسیل آن استفاده کند. این باید انسانیت را در جامعه‌ای که مشخصه آن درگیری‌های فرهنگی فزاینده است، دوباره ممکن کند.
آرتور شوپنهاور، متولد 22 فوریه 1788 در دانزیگ، در گوتینگن و برلین به تحصیل فلسفه پرداخت. در سال 1833 به فرانکفورت آم ماین نقل مکان کرد و در آنجا به عنوان یک محقق مشغول به کار شد. علاوه بر اثر اصلی او، جهان به مثابه اراده و بازنمایی، بیش از هر چیز پاررگا و پارالیپومن (1851)، از جمله قصارهای حکمت زندگی بود که او را به شهرت رساند. آرتور شوپنهاور در 21 سپتامبر 1860 بر اثر ذات الریه در فرانکفورت آم ماین درگذشت. او در کنار نیچه و کی یرکگور همچنان یکی از محبوب ترین فیلسوفان قرن نوزدهم است.

کتاب هنر همدردی

آرتور شوپنهاور
آرتور شوپنهاور، زاده ی سال 1788 و درگذشته ی سال 1860، فیلسوفی آلمانی و یکی از بزرگترین اندیشمندان اروپا بود.شوپنهاور در شهر دانزیگ از پدری هلندی و مادری آلمانی به دنیا آمد. پدرش بازرگان بود اما او رغبتی به تجارت نداشت و به تحصیل علم بیشتر علاقه بود. شوپنهاور 17 سال بیشتر نداشت که پدرش خودکشی کرد و بعد از آن مادرش به وایمار رفت.او در دانشگاه ابتدا به تحصیل طب پرداخت، سپس به علوم طبیعی و بعد از آن، به فلسفه روی آورد. شوپنهاور در سال 1813 با نوشتن رساله ای درباره ی فلسفه از دانشگاه ینا، مدرک دکت...