کتاب ابلیس نامه

Дьяволиада. Роковые яйца
کد کتاب : 106097
مترجم :
شابک : 978-6225696365
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1924
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب ابلیس نامه اثر میخائیل بولگاکف

کاراتکوف، قهرمان داستان ما، کارمندی است که در اداره‌ای با نامی پرطمطراق اما در واقع کوچک و نه‌چندان مهم کار می‌کند: بنیاد تأمین مواد اولیه برای کبریت.
کاراتکوف زندگی بخور و نمیری دارد و خوش‌حال است که توانسته در زمانه‌ای که کسی سر کاری نمی‌ماند، یازده‌ ماه تمام سر کارش دوام بیاورد و قصد دارد که تا دنیا دنیاست در همین پست خدمت کند. اما بعد ازسوءتفاهمی کوچک موقعیت شغلی و، به تبع آن، زندگی‌اش را در خطر می‌بیند. او چنان تحت تأثیر این واقعه قرار می‌گیرد که سعی دارد هرطورشده سوءتفاهم را رفع کند، اما اوضاع پیچیده‌تر می‌شود. حالا کاراتکوف باید در کوچه و خیابان‌های مسکو و در راهروها، آسانسورها و راه‌پله‌های ادارات دولتی مسکو سگ‌دو بزند تا زندگی‌اش را نجات بدهد.
ابلیس‌نامه نخستین داستان بلند بولگاکف است که در آن واقعیت و خیال به هم آمیخته. او سنت نثر رئالیستی را که در آن زندگی اجتماعی، شرح‌ حال قهرمان‌ها، وصف دقیق و جزئی وقایع روزمره‌ و بازسازی فضاها و مناظر شهری از عناصر اصلی است، با فانتزی و ماوراءالطبیعه در هم می‌آمیزد و به قرن بیستم هدیه می‌کند و در مسیر استفاده از گروتسک و فانتزی، پا جای پای معلمش نیکالای گوگول می‌گذارد.

کتاب ابلیس نامه

میخائیل بولگاکف
میخائیل آفاناسیویچ بولگاکف، زاده ی ۱۵ مه ۱۸۹۱، کیف و درگذشته ۱۰ مارس ۱۹۴۰، مسکو، نویسنده و نمایشنامه نویس مشهور روسی در نیمه ی اول قرن بیستم است. مشهورترین اثر او مرشد و مارگاریتا است.میخائیل بولگاکف در پانزدهم ماه مه ۱۸۹۱ در خانواده ای فرهیخته در شهر کیف اوکراین متولد شد. پدرش آفاناسی ایوانویچ دانشیار آکادمی علوم الهی و مادرش، واروارا میخائیلونا دبیر دبیرستانی در شهر کیف بود. پس از تولد فرزند اول، یعنی میخائیل، مادر از تدریس دست کشید و بیشتر وقت خود را به تربیت او اختصاص داد. بعد از میخائیل ...