کتاب سوگ

Grief: A Philosophical Guide
درآمدی فلسفی
کد کتاب : 106124
مترجم :
شابک : 978-6223131127
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 263
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سوگ اثر مایکل چلبی

کتاب « سوگ» نوشته « مایکل چلبی» توسط انتشارات بیدگل ‫منتشر شده است.
تجربه غم و اندوه به خاطر مرگ شخصی که دوستش داریم یا برای ما مهم است - به همان اندازه که دردناک است - در شرایط انسانی نقش اساسی دارد. با این حال، شگفت آور است که فیلسوفان به ندرت اندوه را در هر عمقی بررسی کرده اند. در غم، مایکل چولبی یک کاوش فلسفی پیشگامانه از این رویداد عاطفی پیچیده ارائه می‌کند، و بینش‌های ارزشمند جدیدی را در مورد اینکه غم چیست، چه کسی را غمگین می‌کنیم، و چگونه اندوه می‌تواند ما را در نهایت به درک بهتری از خود و درک کامل‌تر انسانیت مان برساند، ارائه می‌کند.

چولبی با تکیه بر روانشناسی، علوم اجتماعی، و ادبیات و همچنین فلسفه توضیح می دهد که ما برای از دست دادن کسانی که هویت ما روی آنها سرمایه گذاری شده است، غصه می خوریم، از جمله افرادی که شخصا آنها را نمی شناسیم اما به هر حال آنها را گرامی می داریم، مانند شخصیت های عمومی. مرگ آنها نه تنها ما را از تجربیات ارزشمند محروم می کند، آنها همچنین تعهدات و ارزش های ما را مختل می کنند. با این حال غم و اندوه چیزی است که ما باید به جای اجتناب از آن بپذیریم، بخش مهمی از یک زندگی خوب و معنادار است. چولبی می‌گوید، کلید درک این پارادوکس این است که غم و اندوه فرصتی منحصر به فرد و قدرتمند برای رشد در خودشناسی با شکل دادن به یک هویت جدید به ما می‌دهد. گرچه غم و اندوه می‌تواند آشوب‌انگیز و سرگردان باشد، اما همچنین نشان‌دهنده ظرفیت انسانی ما برای سازگاری منطقی با تکامل روابطی است که به آن وابسته هستیم.

گزارشی اصلی از نحوه عملکرد سوگ و چرایی اهمیت آن، سوگ نشان می دهد که چگونه درد این تجربه به ما فرصتی می دهد تا روابط خود را با دیگران و خودمان عمیق تر کنیم.

کتاب سوگ

مایکل چلبی
مایکل چولبی (متولد 1972) فیلسوف آمریکایی و کرسی فلسفه در دانشگاه ادینبورگ است. او بیشتر به دلیل تحقیقاتش در مورد مسائل اخلاقی مربوط به مرگ و مردن از جمله خودکشی، غم و اندوه و جاودانگی شناخته شده است. چلبی همچنین آثاری در روانشناسی اخلاق و اخلاق کانتی و همچنین در موضوعات اخلاق عملی مانند کار و کار، مجازات و پدرگرایی منتشر کرده است.
نکوداشت های کتاب سوگ
[A] clear-eyed, meticulously argued study. . . .
[ا] مطالعۀ با چشم روشن و با استدلال دقیق. . . .
Hamilton Cain, Wall Street Journal

Fascinating
شگفت انگیز
Journal of Applied Philosophy

[A] wise book.
یک کتاب حکیمانه.
Shepherd Express

قسمت هایی از کتاب سوگ (لذت متن)