کتاب پیرمرد کوچکی که به ماه نگاه کرد

The Little Old Man who Looked Up at the Moon
کد کتاب : 106244
مترجم :
شابک : 978-6222521912
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 32
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب پیرمرد کوچکی که به ماه نگاه کرد اثر پاملا آلن

یکی از دغدغه‌های اصلی بشر از اولین روزهایی که به این کره خاکی پا گذاشته، پاسخ به پرسش‌هایی در مورد هستی خود بوده است. این‌که از کجا آمده و به کجا می‌رود. اصلا برای چه به این جهان آمده است؟
از همان دوران کهن مرسوم بوده بشر برای یافتن پاسخ‌های خود سفر کند. والبته بسیاری از کشفیات بشر مثل کشف قاره‌ها و سرزمین‌های دیگر از همین راه به‌دست‌آمده است. اما همه نمی‌توانند برای یافتن پاسخ‌های خود سفر کنند!
ادبیات شاید یکی از آن راه هایی باشد که انسان را به پاسخ‌ پرسش‌های خود برساند.
کتاب پیرمرد کوچکی که به ماه نگاه کرد پاسخ به یکی از این پرسش‌هاست. پیرمرد کوچک ما تا به ماه نگاه کرد بی‌قرار شد. او فکر کرد آخر آسمان کجاست ما از کجا آمده‌ایم؟ به کجا می‌رویم؟چرا اینجا هستیم؟
آیا می‌تواند سوال‌های مهم و فلسفی را برای بچه‌ها مطرح کرد؟
جواب قطعا بله است. اما این‌که چگونه این سوال را مطرح کنیم و چگونه جواب بدهیم مهم است. به نظرم این کتاب که ویژه کودکان است و در زمره ادبیات کودک قرار می‌گیرد شاید در این مورد بتواند اندکی راهنمایی کند.
این که در ادامه پیرمرد چگونه به پاسخ پرسش‌هایش رسید ماجرایی جالب دارد که به خواندنش می‌ارزد.
اما آیا می‌توان چنین پرسش‌های فلسفی را برای کودکان مطرح کرد؟ و اگر بله؛ بهترین راه مطرح کردن آن‌ها چیست؟

کتاب پیرمرد کوچکی که به ماه نگاه کرد

پاملا آلن
پاملا کی آلن (متولد 3 آوریل 1934) نویسنده و تصویرگر کودکان در نیوزلند است. او از سال 1980 بیش از 50 عنوان کتاب تصویری منتشر کرده است. فروش کتاب های او بیش از پنج میلیون نسخه بوده است.آلن در سال 1934 در حومه اوکلند دوانپورت از اسما ایلین و ویلیام اوارت گریفیتس متولد شد و در دانشکده هنرهای زیبا ایلام در کالج دانشگاه اوکلند تحصیل کرد و از آنجا در سال 1955 با دیپلم هنرهای زیبا فارغ التحصیل شد. به عنوان معلم هنر دبیرستان کار کرد. وی در سال 1964 با جیم آلن مجسمه ساز ازدواج کرد. آنها در حدود سال 197...