کتاب دخمه های واتیکان

Vatican Cellars
کد کتاب : 3530
مترجم :
شابک : 9786008209751
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 324
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1914
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

سرداب های واتیکان
Vatican Cellars
کد کتاب : 1064
مترجم :
شابک : 978-9643314033
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 344
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1914
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سرداب های واتیکان اثر آندره ژید

کتاب سرداب های واتیکان، رمانی نوشته ی آندره ژید است که نخستین بار در سال 1914 به چاپ رسید. آیا پاپ به شکلی مخفیانه ربوده شده است؟ این رمان طنزآمیز و شناخته شده از ژید به داستان کلاهبردارانی نابغه می پردازد که قربانیان ثروتمند خود را متقاعد می کنند که پاپ توسط فراماسون ها به زندان افتاده است. داستان این اثر که از رویدادهایی کمِدی تا صحنه هایی عاشقانه و حتی قتل را در خود جای داده، هجویه ای از اخلاقیات مرسوم است که بیش از هر چیز در شخصیتِ جالبِ مردی به نام لافکادیو نمود دارد؛ کاراکتری که رفتارهای عجیب و غیرمرسومش باعث به وجود آمدن چالش هایی در زمان انتشار کتاب شد. این رمان غیرمعمول از ژید، سؤالی بسیار مهم را مطرح می کند: انسان ها در مواجهه با ساختارهای اجتماعی و اخلاقی غیرمنعطف در پیرامون خود، چگونه باید زندگی خود را سپری کنند؟

کتاب سرداب های واتیکان


ویژگی های کتاب سرداب های واتیکان

آندره ژید برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال 1947

آندره ژید
پل گیوم آندره ژید، زاده ی ۱۸۶۹ و درگذشته ی ۱۹۵۱، نویسنده ی فرانسوی و برنده ی جایزه ی ادبی نوبل در سال ۱۹۴۷ بود.پدرش استاد حقوق و مادرش دختر یکی از بورژواهای ثروتمند نرماندی بود. ژید در خانواده ای پایبند به سنت های مذهب پروتستان پرورش یافت و سال های نوجوانی و جوانی او، تحت تأثیر این موضوع قرار گرفت. در کودکی، به سبب بیماری نتوانست به طور منظم به تحصیل در مدرسه ادامه دهد. اما از آنجا که در خانواده ای علاقه مند به علم و فرهنگ می زیست، توانست این کمبود را به خوبی کنترل کند و در خانه به تحصیل ادام...
نکوداشت های کتاب سرداب های واتیکان
Expertly constructed.
با ساختاری استادانه.
Irish Times

A funny and highly original novel.
رمانی خنده دار و بسیار بدیع.
Amazon Amazon

A story worth rereading now and again.
داستانی که ارزش چندین و چند بار خوانده شدن را دارد.
Webster.edu

قسمت هایی از کتاب سرداب های واتیکان (لذت متن)
ما مصنوعی زندگی می کنیم. شخصیت واقعی خود را پنهان می کنیم به خاطر جامعه و اگر جامعه ای هم در کار نباشد، همین وجود خویشاوندان و دوستانی که ما نمی خواهیم از ما بدشان بیاید، برای این اجبار کافی خواهد بود.

چه مجموعه ی جالب توجهی از عروسک های خیمه شب بازی. اما به نظر من ریسمان های حرکت دهنده ی آن ها بسیار آشکارند! دیگر در کوچه ها جز آدم های احمق و الدنگ، کسی را نمی توان دید. لافکادیو از شما می پرسم، آیا سزاوار است یک انسان با شرف و حسابی این مضحکه را جدی تلقی کند؟

می بینم که هنوز مرا نمی شناسید. هیچ چیز به اندازه ی احتیاج سد راه من نمی شود. من هرگز دنبال چیزی نرفته ام مگر آنچه برایم بی ثمر است.