کتاب ساحل آرمانشهر( سفر)

Voyage
کتاب اول : سفر
کد کتاب : 10643
مترجم :

شابک : 9789642092017
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

ساحل آرمانشهر
Shipwreck
کتاب دوم : کشتی شکستگان
کد کتاب : 10644
مترجم :

شابک : 9789642092031
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 124
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

ساحل آرمانشهر(نجات)
Salvage
کتاب سوم : نجات
کد کتاب : 10645
مترجم :

شابک : 9789642092062
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب ساحل آرمانشهر( سفر) اثر تام استاپارد

«سفر: ساحل آرمانشهر» نمایشنامه‌ای جذاب از تام استاپارد است که بخش مهمی از سه‌گانه‌ی جاه‌طلبانه‌ی او «ساحل آرمانشهر» را تشکیل می‌دهد. این شاهکار تئاتری که با شوخ طبعی و عمق فکری امضای استاپارد مشخص می‌شود، خوانندگان و مخاطبان را به قلب روسیه‌ی قرن نوزدهم منتقل می‌کند و کاوشی فریبنده از ایده‌آلیسم سیاسی، مبارزات شخصی و پیگیری رویاهای اتوپیایی ارائه می‌دهد.
این نمایشنامه که در پس‌زمینه‌ی دوره‌ی پرآشوب اواسط قرن نوزدهم می‌گذرد، حول محور زندگی چند شخصیت روشنفکر و ایده‌آلیست می‌چرخد که خود را درگیر جریانات اجتماعی-سیاسی آن زمان می‌بینند. استاپارد ماهرانه وقایع تاریخی را با روایت‌های تخیلی می‌بافد و ترکیبی غنی خلق می‌کند که مخاطب را در جوشش فکری آن دوران غرق می‌کند.
هسته‌ی اصلی «سفر»، سفر شخصیت‌های آن است که با پرسش‌های عمیق فلسفی و سیاسی که قرن نوزدهم را تعریف می‌کند، دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. استاپارد، که به‌دلیل توانایی‌اش در ترکیب یکپارچه‌ی کمدی و تحقیق فکری شهرت دارد، خوانندگان را با شخصیت‌هایی درگیر می‌کند که هم دوست‌داشتنی و هم از نظر فکری، محرک هستند.
دیالوگ‌های استاپارد یک شگفتی زبانی است، مملو از شوخ طبعی تند، شوخی‌های روشنفکرانه و تأملات کوبنده در مورد وضعیت انسان. گفتگوهای شخصیت‌ها نه تنها روایت را به جلو می‌برد، بلکه به‌عنوان وسیله‌ای برای بحث‌های عمیق فلسفی و سیاسی عمل می‌کند. این ویژگی متمایز نه تنها «سفر» را به خواندنی سرگرم‌کننده، بلکه به کاوشی تأمل برانگیز در مورد پیچیدگی‌های وجود انسان تبدیل می‌کند.
بافت تاریخی و فرهنگی روسیه‌ی قرن نوزدهم، به‌دقت در نمایشنامه بازسازی شده است. تصویر دقیق و غوطه‌ورانه استاپارد از سالن‌های روشنفکری، تحولات سیاسی و درام‌های شخصی آن زمان، خوانندگان را به دنیایی می‌برد که در آن برخورد ایده‌ها در هر گفت‌وگو و تصمیمی طنین‌انداز می‌شود. این تصویر واضح، لایه‌هایی از اصالت را به روایت می‌افزاید و «سفر» را به یک درام تاریخی جذاب تبدیل می‌کند.
از نظر موضوعی، «سفر» با نگرانی‌های معاصر درباره ایدئولوژی‌های سیاسی، پیگیری آرمان‌شهر و تعامل بین زندگی شخصی و نیروهای تاریخی بزرگ‌تر طنین‌انداز می‌شود. جست‌وجوی شخصیت‌ها برای معنا و مبارزه‌ی آنها با عشق، وفاداری، و پیگیری آزادی فکری جهانی است و به خوانندگان ارتباط عمیقی با روایت ارائه می‌دهد.
به‌عنوان قسمت میانی سه‌گانه‌ی «ساحل آرمانشهر»، «سفر» به‌مانند پلی بین نمایشنامه‌های قبلی و بعدی عمل می‌کند و گذشته‌ی شخصیت‌ها را با آینده‌ی آنها پیوند می‌دهد. این قرارگیری استراتژیک، عنصری از انتظار و دسیسه را اضافه می‌کند و خوانندگان را تشویق می‌کند تا عمیق‌تر در سه‌گانه کاوش کنند تا سرنوشت شخصیت‌ها و مضامین کلی را که این سه نمایشنامه را به هم پیوند می‌دهد، کشف کنند.

کتاب ساحل آرمانشهر( سفر)


ویژگی های کتاب ساحل آرمانشهر( سفر)

برنده ی جایزه ی تونی سال 2007

برنده ی جایزه ی حلقه ی منتقدین نیویورک سال 2007

برنده ی جایزه ی دراما دسک سال 2007

تام استاپارد
تام استاپارد، زاده ی 3 جولای 1937، نمایشنامه نویس و فیلمنامه نویس انگلیسی با اصالتی اهل چک است.استاپارد در هفده سالگی مدرسه را ترک کرد و به عنوان گزارشگر برای روزنامه ی Western Daily Press مشغول به کار شد. او هیچوقت در دانشگاه تحصیل نکرد. استاپارد سپس به روزنامه ی Bristol Evening World پیوست و به عنوان طنزنویس و منتقد آثار نمایشی فعالیت نمود. او در همین زمان پا به دنیای تئاتر گذاشت. استاپارد، آثار متعددی را برای تلویزیون، رادیو، سینما و تئاتر نوشته است.