کتاب کنش گران مرزی

koneshgaran
صد سال نخست از نسل شوشتری( ۱۱۷۰ ش) تا نسل فروغی( ۱۲۷۰ش)
کد کتاب : 106467
شابک : 978-6227450118
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 602
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب کنش گران مرزی اثر مقصود فراستخواه

کتاب "کنشگران مرزی: صد سال نخست از نسل شوشتری تا نسل فروغی"، نوشته‌ی مقصود فراستخواه و منتشر شده توسط انتشارات گام نو، چالش‌ها و تنش‌های ذهنی نویسنده را به نمایش می‌گذارد. او تلاش می‌کند تا پاسخی را برای یک جامعه بیابد که به نظر او مدام به عنوان یک آزمایشگاه برای نظریات مختلف تلقی می‌شود، و این جامعه مدام در شبکه‌ای از "اوراق" و مفاهیم مختلف گم می‌شود.

این کتاب به سیر مطالعاتی مقصود فراستخواه پیرامون جامعیت و روشمندی می‌پردازد و به موضوعات متنوعی از جمله زبان قرآن، تاریخ اسلام، تاریخ ایران، تاریخ معاصر، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، ذهن، تفکر نقاد، گفت‌وگو، آموزش و پرورش، آموزش عالی، دانشگاه و سرگذشت آن، روش تحقیق و گراندد تئوری می‌پردازد. در این متن، موضوع "مسئله ایران" به عنوان نقطه مشترک تمام این شاخه‌ها به تصویر کشیده شده و یک شبکه علمی و علی و علمی تداخلی ساخته می‌شود.

نویسنده در اینجا از تکنیک سوال‌پرسی برای تشدید موضوعات استفاده می‌کند. او سوالاتی مانند "اگر شکاف وجود دارد، چرا ایران هنوز باقی مانده است؟" و "چگونه ایران با این همه چالش مانده است؟" مطرح می‌کند و به جستجوی پاسخ‌هایی مختلف می‌پردازد. این انتقاد سازنده و تفکر نقادانه نویسنده نقش مهمی در بهبود و تعالی جامعه و کشور دارد.

کتاب کنش گران مرزی

مقصود فراستخواه
مقصود فراستخواه (متولد ۱۳۳۵ در تبریز)جامعه‌شناس ایرانی و استاد برنامه ریزی توسعه آموزش عالی در مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی است. هم‌زمان با روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، روزی که از سوی سازمان یونسکو در تقویم جهانی ثبت شده‌است، هیئت داوران، جایزهٔ ترویج علم سال ۱۳۹۶ را به مقصود فراستخواه به دلیل فعالیت و تلاش بی وقفه، مسئولانه، هدفمند، همه‌جانبه، انسانی و اخلاقی در حوزه‌های دانشگاهی و عمومی برای بسط دانش جامعه‌شناسی و همچنین تعهد به تداوم کار فره...