کتاب چگونه مسائل ریاضی را حل کنیم

Math
کد کتاب : 106655
شابک : 978-9645943378
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 408
سال انتشار شمسی : 1381
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب چگونه مسائل ریاضی را حل کنیم اثر پرویز شهریاری

در این کتاب «چگونه مسائل ریاضی را حل کنیم» پرویز شهریاری مسائل را به دو دسته ی کلی مسئله‌های اثباتی و مسئله‌های یافتنی تقسیم می‌کند. از نظر او هر چند مسائل عملی با مسئله‌های ریاضیات محض تفاوت دارند، اما روش های حل هر دوی آن ها، بر پایه ی راه حل مسائل یافتنی است.
«چگونه مسائل ریاضی را حل کنیم» به چهار فصل تقسیم شده است :
• در کلاس درس : این فصل خود شامل بیست بخش است.
• چگونه مسئله را حل کنیم : در این فصل که به صورت محاوره نوشته شده است، استادی تصوری به پرسشهای کوتاه شاگردی تصوری، پاسخ می دهد.
• واژه نامه کوچک راهیابی : این فصل که گسترده ترین فصل کتاب است، شامل شصت و هفت مقاله است که به ترتیب الفبایی مرتب شده اند.
• مسائل، اشاره ها و راه حل ها : در این فصل چندین “مسئله” که باب میل خواننده بلندپروازتر است آمده و به دنبال هر مسئله، اشاره ای آمده است که راهی برای حل آن را نشان می دهد و نهایتا توضیح کامل‌تر آن، در بخش راه حل ها آمده است.

کتاب چگونه مسائل ریاضی را حل کنیم

پرویز شهریاری
پرویز شهریاری (زاده ۲ آذر ۱۳۰۵ در کرمان – درگذشته ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ در تهران) ریاضیدان، مترجم، نویسنده، معلم ریاضیات، روزنامه‌نگار، فعال سیاسی و از چهره‌های ماندگار ایران در زمینهٔ دانش و آموزش بود. این شخصیت برجستهٔ در عرصه علم و آموزش و فرهنگ و سیاست تاریخ معاصر ایران، بیش از چهارصد جلد کتاب در زمینه‌های ریاضیات، تاریخ، فلسفه و ادبیات تألیف و ترجمه کرده و نیز بیش از هزار عنوان مقاله از او در نشریات مختلف به چاپ رسیده‌است.او پس از تحصیلِ دوره ابتدایی در دبستان کاویان...
دسته بندی های کتاب چگونه مسائل ریاضی را حل کنیم