کتاب چهره ی سگ هنرمند در جوانی

Portrait of the Artist as a Young Dog
کد کتاب : 106744
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-6220109075‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 183
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1940
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب چهره ی سگ هنرمند در جوانی اثر دیلن تامس

" چهره ی سگ هنرمند در جوانی" نوشته دیلن تامس است، و این حجم از داستان های زندگی نامه ای از شاعر بزرگ مدرن، که در 39 سالگی در حالی که سومین تور سخنرانی خود را در ایالات متحده انجام می داد درگذشت، شوخ طبعی او را در بهترین حالت نشان می دهد. مجموعه‌داستان چهره‌ی سگ هنرمند در جوانی نخستین‌بار در 4 آوریل 1940 منتشر شد. اما نکته‌ای که این میان بیش از همه حساسیت‌برانگیز به نظر رسید انتخاب عنوان کتاب بود که به کتاب چهره‌ی مرد هنرمند در جوانی جیمز جویس شباهت داشت… شباهت‌های فراوان این اثر در موضوع، درون‌مایه، ساختار و نوع روایت‌ها با دیگر اثر جویس یعنی دوبلینی‌ها انکار‌ناپذیر بود.
علاوه‌براین، اشاره‌ی مداوم تامس در جای‌جای کتاب به حیوانات یا انسان‌هایی که یا یک چشم دارند یا یک چشم‌شان با کلاه یا دسته‌ای مو پوشانده شده این احساس را در خواننده تقویت می‌کند که او تعمدا از این عناصر برای طعنه زدن به جویس استفاده کرده است.
روی دیگر سکه‌ی این مجموعه‌داستان زمینه‌ی زندگی‌نامه‌ای آن است که به آن حال‌وهوایی خودزندگی‌نامه‌ای می‌بخشد و داستان را به مرز ناداستان نزدیک می‌کند. اصرار تامس به استفاده از اسامی تکراری علاوه‌بر ایجاد پیوند میان داستان‌ها همین زمینه‌ی خودزندگی‌نامه‌ای است؛ عناصری که این مجموعه‌داستان را مثل شخصیت نویسنده‌اش بکر، مرموز و گاه متناقض می‌کند.

کتاب چهره ی سگ هنرمند در جوانی

دیلن تامس
دیلن تامس (۲۷ اکتبر ۱۹۱۴–۹ نوامبر ۱۹۵۳) یک شاعر اهل ولز بود.او بیشتر شعرهای خود را در رادیو یا در اجراهای عمومی می‌خواند. صدای غرا و لحن کوبنده او در محبوب شدن شعرهایش مؤثر بود. او در شعرهایش که به زبان انگلیسی است تأثیرات آوایی این زبان را بکار می‌گرفت. خود او می‌گفت معنی در شعرهایش در درجه دوم قرار دارد.وی در سال۱۳۲۹ به هزینه شرکت نفت ایران و انگلیس برای نوشتن سناریو و فیلمنامه یک فیلم تبلیغاتی به ایران آمده بود که ماجرای آن را ابراهیم گلستان در کتاب «برخوردها در ...