کتاب خودآگاهی نزد هگل

Hegel on self-consciousness
میل و مرگ در «پدیدارشناسی روح»
کد کتاب : 106997
مترجم :
شابک : ‌‌978-6227668247
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 110
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب خودآگاهی نزد هگل اثر رابرت بی پیپین

هگل در تأثیرگذارترین فصل مهم‌ترین اثر فلسفی‌اش، یعنی پدیدارشناسی روح، این ادعاهای محوری و خلع سلاح‌کننده را مطرح می‌کند که «خودآگاهی خود میل است» و این که «ارضاء» خود را تنها در خودآگاهی دیگری به دست می‌آورد. هگل در مورد خودآگاهی، تفسیر جدیدی از این ادعاهای انقلابی ارائه می‌کند که ریشه‌های آن‌ها را در فلسفه کانت جستجو می‌کند و ارتباط مستمر آنها را با تفکر معاصر نشان می‌دهد.

همانطور که رابرت پیپین در کتاب «خودآگاهی نزد هگل» نشان می دهد، هگل استدلال می کند که ما باید روایت کانت از ماهیت خودآگاه را به عنوان ادعایی در فلسفه عملی درک کنیم، و بنابراین ما به دیدگاه های کاملا متفاوتی از احساسات انسانی، شرایط شناخت ما از جهان، و ماهیت اجتماعی سوبژکتیویته و هنجاری منتقل میشویم. پیپین توضیح می دهد که چرا این فصل از پدیدارشناسی هگل را باید به عنوان اساس فلسفه قاره ای بسیار متأخر و سنت های مارکسیستی، نئومارکسیستی و نظریه انتقادی دانست. او همچنین تفسیر خود از اظهارات هگل را با تفاسیر تأثیرگذار فصلی که فیلسوفان جان مک داول و رابرت براندوم ارائه کرده‌اند، مقایسه می‌کند.

کتاب خودآگاهی نزد هگل

رابرت بی پیپین
رابرت بوفورد پیپین (متولد 14 سپتامبر 1948) فیلسوف آمریکایی است. او استاد خدمات برجسته Evelyn Stefansson Nef در کمیته اندیشه اجتماعی جان یوف، گروه فلسفه و کالج دانشگاه شیکاگو است.پیپین مدرک لیسانس خود را از کالج ترینیتی در هارتفورد، کنتیکت دریافت کرد. و دکترای وی در فلسفه از ایالت پن به سرپرستی استنلی روزن. قبل از انتقال به شیکاگو، وی چندین سال در بخش فلسفه در UCSD تدریس می کرد، جایی که هنری آلیسون و هربرت مارکوزه را در میان همکارانش حساب کرد. در سال 2009 وی کرسی فلسفه Spinoza را در دانشگاه آم...
نکوداشت های کتاب خودآگاهی نزد هگل
This book should appeal to readers interested in the Phenomenology of Spirit, especially graduate students and researches who wish to understand the contemporary significance of Hegel's account of self-consciousness for McDowell and Brandom. Pippin has provided a lucid reading of these very dense passages. Regardless of whether one agrees with Pippin's reading, it will prove difficult for Hegel scholars to ignore
این کتاب باید برای خوانندگان علاقه مند به پدیدارشناسی روح، به ویژه دانشجویان فارغ التحصیل و پژوهشگرانی که مایل به درک اهمیت معاصر روایت هگل از خودآگاهی برای مک داول و براندوم هستند، جذاب باشد. پیپین خوانشی شفاف از این قسمت های بسیار متراکم ارائه کرده است. صرف نظر از این که آیا کسی با قرائت پیپین موافق است، نادیده گرفتن آن برای محققان هگل دشوار خواهد بود.
Philosophy in Review

"Pippin's overall interpretation is clear, insightful, and an important contribution to both Hegel scholarship and philosophical understandings of self-consciousness in general. It will be an important book for those interested in Hegel or self-consciousness.
"تفسیر کلی پیپین روشن، روشنگر و سهم مهمی در پژوهش هگل و درک فلسفی خودآگاهی به طور کلی است. این کتاب برای کسانی که به هگل یا خودآگاهی علاقه مند هستند، کتاب مهمی خواهد بود.
European Legacy

قسمت هایی از کتاب خودآگاهی نزد هگل (لذت متن)